100 מיליארד שקל ב-3 חודשים: תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור מתקרב ל-4 טריליון שקל

בהודעה לקראת ראש השנה מגלה בנק ישראל כי הציבור הישראלי מחזיק כיום בנכסים פיננסיים בהיקף של 3.9 טריליון שקל, גידול של 2.5% מאז תחילת אפריל • הגידול בנכסים הפיננסיים ברבעון השני היה מהיר כפליים מקצב הצמיחה של המשק

נכסים פיננסיים / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
נכסים פיננסיים / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

תיק הנכסים הפיננסיים של הציבור גדל בכמעט 100 מיליארד שקל במהלך הרבעון השני של 2019 - כך מעדכן היום (ד') בנק ישראל. בהודעה לקראת ראש השנה מגלה בנק ישראל כי הציבור הישראלי מחזיק כיום בנכסים פיננסיים בהיקף של 3.9 טריליון שקל, סכום המבטא גידול של 2.5% מאז תחילת אפריל.

בבנק מוסיפים כי הגידול בנכסים הפיננסיים ברבעון השני היה מהיר כפליים מקצב הצמיחה של המשק, שעמד על 1.2% (במחירים שוטפים).

הגידול הכולל בסך הנכסים הפיננסיים מורכב מגידול חד בהחזקת הציבור במניות בארץ (7.2%) וגידול מרשים בהחזקות באג"ח ממשלתיות (3.1%) ובאג"ח תאגידים (2.3%). יתרת השקעות של הציבור בחו"ל רשמה ירידה (1.1%-), שיכולה להיות מוסברת בהתחזקות השקל.

פילוח נתוני תיק הנכסים מגלה כי למרות הריבית האפסית, אפיק ההחזקה הגדול ביותר הוא עדיין מזומן ופיקדונות בנקאיים, בהם מוחזקים טריליון ו-333 מיליארד שקל. 867 מיליארד שקל מוחזקים באג"ח ממשלתיות ומק"מ, אפיק נוסף שהתשואה בו נמוכה עד אפסית. האפיק השלישי בגודלו הוא מניות בארץ (574 מיליארד שקל), ואחריו מניות ואג"ח בחו"ל (539 מיליארד שקל) ואג"ח קונצרניות (353 מיליארד שקל).