PICO Partners גייסה קרן שנייה בגובה 80 מיליון דולר

הקרן הודיעה כי כיום היא מנהלת נכסים בשווי 130 מיליון דולר

צוות פיקו פרטנרס / צילום: עומר הכהן
צוות פיקו פרטנרס / צילום: עומר הכהן

PICO Partners, קרן ההון סיכון בניהול יזם ההייטק הוותיק אלי וורטמן, הודיעה על גיוס קרן שניה בגובה 80 מיליון דולר. הגיוס נעשה שלוש שנים לאחר שגייסה קרן ראשונה בגובה 35 מיליון דולר. הקרן הודיעה כי כיום היא מנהלת נכסים בשווי 130 מיליון דולר.

פיקו פרטנרס מנוהלת על ידי שלושה מייסדים-שותפים, אלי וורטמן, טוד קסלמן וג'ינה לוורסה. בסך הכל, צוות הקרן מונה 12 איש, המפוזרים בין משרדיה בירושלים, בתל אביב ובבניו יורק. הקרן מתמקדת בהשקעה בסטארט-אפים בשלבים המוקדמים, והיא השקיעה עד היום ב-15 חברות, 14 מתוכן מהקרן הראשונה ואחת מהקרן השנייה. בין החברות בהן השקיעה נמצאות Vroom, ספוטניסט, ChargeAfter וג'ולט. בנוסף, הקרן השקיעה בפרש פאנד, קרן השקעה של סטודנטים במיזמים של סטודנטים.

לדברי וורטמן, הקרן הראשונה נועדה להגיע לגובה של 50 מיליון דולר, אך הגיוס לא הושלם, והשקעות ההמשך התבצעו בעזרת המשקיעים בקרן, שהשקיעו גם ישירות בחברות הפורטפוליו. בקרן הנוכחית, השותפים מתכננים להשקיע בעצמם גם בסבבים המאוחרים. מחצית מהקרן נועדה להשקעות ראשוניות של 1 עד 3 מיליון דולר בחברה, ומחציתה להשקעות המשך.

למרות שהקרן החדשה גדולה משמעותית מהקרן הראשונה, וורטמן צופה שהיא תשמש את החברה להשקעה במספר דומה של כ-15 סטארט-אפים. "השוק השתנה קצת ואני חושב שכולם רואים את זה", הוא אומר. "אנחנו בנקודת מפנה שבה צריך להמשיך לחזק ולבנות את היכולות הניהוליות של היזמים בישראל. עברנו את השלב שבו כולם בונים רק לאקזיט ועכשיו בונים חברות גדולות, ואנחנו רוצים להיות חלק מזה". לדבריו, גם קרן בתור קרן המתמקדת בשלבים המוקדמים, פיקו היא בעלת אורך רוח ומוכנה להצמיח חברות גדולות, ולא מחפשת אקזיט מהיר.

"גם ברמה האישית בתור יזמים וגם ברמת הקרן, ההצלחה שלנו היא בשלב הראשוני - להביא חברה מאפס למצב שיש לה הכנסות, ולהאיץ את זה עם הסתכלות מאוד אופרטבית, כמעט יזמית, על איך אני עוזר לחברה לבנות את עצמה מהר. אנחנו הכי טובים בשלב הזה של יציאה עם מוצר לשוק ועד ההוכת ההתאמה של המוצר לשוק. מזווית המקארו בטח שיותר קל לכתוב צ'ק גדול לחברה שהיא כבר יציבה וגדולה וכולי, אבל אם לא יהיה מי שישקיע בשלב הראשוני, מן הסתם גם לא יהיו חברות בוגרות", הוא מוסיף.

"100% ממשקיעי הקרן הראשונה השתתפו בקרן הזו", אומר קסלמן. "בנוסף, האניוול ונצ'רס השקיעה בקרן השנייה, ויש לנו משקיעים חדשים משמעותיים שהם שותפים מנהלים מקרנות השקעה פרטיות גדולות כמו קרלייל גרופ ו-BAIN קפיטל. לכל אחד מהאנשים הללו יש פורטפוליו רחב של מאות חברות שנמצאות בבעלותם או היו בבעלותם בעבר".

"אם מישהו מביא רעיון שפותר בעיה בתחום הריטייל, אפשר להסתכל על הפורטפוליו שלהם ולראות האם הפתרון הזה מתאים לריטיילרים גדולים בארה"ב עוד לפני שנבצע את ההשקעה, ואחרי ההשקעה החברה הזו תוכל להיות שותפת עיצוב או לקוחה בשביל המיזם. זה מסייע לנו לקצר את החדירה לשוק של החברות שלנו" מוסיף קסלמן.