710 טיסות: היום צפוי להיות היום העמוס ביותר בנתב"ג בחגי תשרי

ברשות שדות התעופה מעריכים כי במהלך חגי תשרי תנועת הנוסעים בנתב"ג (הלוך ושוב) תגיע ל-2.4 מיליון נוסעים - ולפיכך יותר כ-1.1 מיליון נוסעים ישראלים יצאו לחו"ל בחגים הקרובים

נתב"ג / צילום: תמר מצפי
נתב"ג / צילום: תמר מצפי

היום (ה') צפוי להיות היום העמוס ביותר בנתב"ג לעונת החופשות של חגי תשרי. כ-108 אלף נוסעים יחלפו בנמל התעופה ב-710 טיסות בינלאומיות, מתוכן יותר מ-9,000 נוסעים ב-45 טיסות לאומן.

ברשות שדות התעופה מעריכים כי במהלך חגי תשרי תנועת הנוסעים בנתב"ג (הלוך ושוב) תגיע ל-2.4 מיליון נוסעים. לפיכך יותר כ-1.1 מיליון נוסעים ישראלים יצאו לחו"ל בחגים הקרובים - לשם הפרופורציה מדובר בכרבע ממספר התיירים שהגיעו לישראל בכל השנה העברית החולפת, מספר שהסתכם ב-4.6 מיליון תיירים על פני שנה שלמה.

התחשיב של משרד התיירות לפי מחזוריות של שנה עברית (תעש"ט) מתייחס לגידול ביחס לשנה הקודמת, במהלכה ביקרו בישראל 3.9 מיליון תיירים. עוד מעריכים במשרד כי התרומה של התיירים שביקרו בשנה החולפת למשק הישראלי מסתכמת ב-6.4 מיליארד דולר

בשעה שעשרות אלפי ישראלים יצאו לנפוש מעבר לים בחגים, כ-24 אלף תיירים יגיעו לישראל, כך לפי הערכות משרד התיירות.

את היעדים המובילים עבור היוצאים לחו"ל בחודש ספטמבר 2019 מובילה טורקיה, ואחריה יוון, איטליה, ארה"ב ורוסיה. אומנם טורקיה משמשת עבור רבים כיעד מעבר בטיסות קונקשן, אבל בתקופה האחרונה מספר הנופשים שנשארים לנפוש בטורקיה גדל.

האם האזהרות שמפרסם בימים האחרונים המטה ללוח הטרור ישנו את התמונה? לקראת החגים פרסם המטה אזהרות מסע למדינות שונות, בהן גם טורקיה. אזהרה חמורה מפרסם המטה גם לביקור במצרים. עם זאת, לפי הערכות רשות שדות התעופה, כ-150 אלף נוסעים צפויים לעבור בגבול ישראל-טאבה בתקופת החגים, 35 אלף מתוכם בראש השנה. האזהרות הללו גם לא הרשימו את מיליון הנוסעים שעברו בגבול מתחיל השנה, גידול של 30% לעומת השנה הקודמת.