גנץ: "אני קורא לאחדות; מחפשים לפעול נגד השחיתות"

יו"ר כחול לבן אמר היום שבכחול לבן מעוניינים לקיים מו"מ עם הליכוד "עם דיבור על תוכן ובלי תנאים מוקדמים"

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ כינס היום (ה') ישיבת סיעה בתל אביב ובפתח הישיבה אמר שבכחול לבן מעוניינים לקיים מו"מ עם הליכוד "עם דיבור על תוכן ובלי תנאים מוקדמים". לדבריו, "מאז שנכנסתי לפוליטיקה אני קורא לאחדות. גם היום אני אופטימי ומאמין שאפשר להגיע אליה. נתניהו היה זה שהקדים את הבחירות לכנסת ה-21 והוא היה זה שהוליך אותנו לבחירות לכנסת ה-22. הוא גם היחיד שיש לו, אולי, אינטרס להוביל אותנו לבחירות שוב"

גנץ קרא לנתניהו ולליכוד להגיע למו"מ מידי "בלי ספינים ובלי בלוקים". צוותי המו"מ אמורים להתכנס מחר בכפר המכביה בשעה 09:00 בבוקר.

עוד אמר גנץ כי המשרה אינה הדבר החשוב. "מה זה חשוב מי יחזיק באיזה תיק? על כך דנים רק אחרי שמדברים על מהות ודרך. התיקים אמורים לאפשר הישגים בתחומי התוכן השונים, אבל הם אינם מטרה בזכות עצמם".

"השררה אינה מחוז חפצי. אינני מחפש להיות ראש ממשלה בשמו של הכבוד. איני מבקש מטוס, לא שיירה נשיאותית ולא בית מלכותי. ביקשתי את אמון הציבור בשמה של המשימה ולא בשמה של השררה", הוא אמר.

גנץ ציין כי הוא אינו תוקף את נתניהו ברמה האישית, אלא מחפש יושרה ציבורית. "אנחנו מחפשים לפעול כנגד השחיתות. ולא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שכנגדו כתבי אישום. ועל בסיס אלו אני קורא מכאן לשיח על תוכן ומהות עם הליכוד, שהיא המפלגה השנייה לנו בגודלה".

גנץ תיאר בקווים כלליים את אופן התנהלות המו"מ לשיטתו. קודם כל סיכום בין המפלגות על קווי היסוד, לאחר מכן הצטרפות של מפלגות נוספות עם קווי תוכן החשובים להן.