"5 מיליון דולר ב-24 שעות": הרפובליקנים מרוויחים כסף מהליך ההדחה של טראמפ

קמפיין הבחירות של טראמפ הקים צוות ייעודי להגנה על הנשיא מפני הליך ההדחה שיזמו במפלגה הדמוקרטית ויצא בקמפיין התרמה שגרף מיליוני דולרים • גם הנציגות הרפובליקנית בנוואדה הצטרפה לגיוס הכספים עם חולצה ייעודית לתמיכה בטראמפ

הנשיא טראמפ. / צילום: רויטרס Kevin Lamarque
הנשיא טראמפ. / צילום: רויטרס Kevin Lamarque

הקמפיין של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לקראת בחירות 2020 התמודד השבוע עם אתגר יוצא דופן: המפלגה הדמוקרטית השיקה רשמית הליכי הדחה (אימפיצ'מנט) נגד הנשיא. בעוד שמדובר בצעד חריף שעלול להזיק לטראמפ, בקמפיין גם ראו הזדמנות לגייס כספים. כך, הם הקימו צוות ייעודי להגנה מפני הליך ההדחה (Impeachment Defense Task Force) ויצאו לקמפיין תרומות, שהצליח לגרוף מיליוני דולרים. 

ביום רביעי האחרון, עדכן בציוץ מנהל הקמפיין של טראמפ, בראד פרסקייל, כי הקמפיין והוועדה הרפובליקנית הלאומית הצליחו לגייס ביחד 5 מיליון דולר ב-24 השעות הראשונות לאחר שיו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הכריזה על פתיחת הליך ההדחה. גורם נוסף בקמפיין של טראמפ ציין כי ברק שלוש השעות הראשונות מההכרזה הם גייסו מיליון דולר. 

ראש המטה של ​​הוועדה הרפובליקנית הלאומית, ריצ'רד וולטרס, צייץ ברביעי כי בזכות הדמוקרטים הקמפיין של טראמפ והוועדה גייסו כ-30 מיליון דולר בשבוע החולף. גם טראמפ עצמו השתתף במאמץ גיוס הכספים, כשנכח השבוע בשני אירועי התרמה לקראת הבחירות בניו יורק. על פי הערכות, טראמפ גייס 8 מיליון דולר באירועים.

הנציגות הרפובליקנית בנוואדה גם הצטרפה לניסיון גיוס הכספים. הנציגות הציעה חולצות מיוחדות שכתוב עליהן "הדיחו את זה" לצד מפת הבחירות של 2016, שבה רואים את היקף התמיכה בטראמפ. הנציגות ציינה כי הכסף מהחולצות יתחלק בינה לבין הקמפיין של הנשיא. 

צילום מסך מגיוס התרומות של הנציגות הרפובליקנית בנוואדה / צילום: צילום מסך, גלובס
 צילום מסך מגיוס התרומות של הנציגות הרפובליקנית בנוואדה / צילום: צילום מסך, גלובס

הדמוקרטים נהנו גם הם מתרומות השבוע. לפי ה"ניו יורק טיימס", החברה שמנהלת את רוב התרומות באינטרנט של המפלגה הדמוקרטית, Act Blue, גייסה ביום שלישי 4.6 מיליון דולר - אחד מהסכומים היומיים הגבוהים בחודשים האחרונים.

בעוד הרפובלינקים הקימו צוות הגנה מפני הליך ההדחה, הדמוקרטים מבקשים תרומות כדי להגן על התומכים בהליך. כך, הצוות של הסנטורית קמלה האריס ביקש מהתורמים לעזור להגן על האריס מפני התקפות מצד טראמפ. "הקמפיין של טראמפ כבר התחיל לתקוף את כל מי שתומך בהדחה, בהם גם קמלה. אנחנו צריכים להיות מוכנים לתקוף בחזרה. האם תוכלו להתגייס למטרה שלנו לגייס מיליון דולר לפני הדד-ליין לסיום גיוס התרומות ב-30 בספטמבר?", נכתב בהודעה לתורמים.