"מסקרים את האקלים עכשיו": גלובס מצטרף ליוזמה עולמית של 300 כלי תקשורת

הגרדיאן, בלומברג ועוד מאות כלי תקשורת מ-32 מדינות הצטרפו ליוזמה שבמסגרתה הם מתחייבים לסיקור מוגבר של משבר האקלים • גלובס השיק מדור שבועי בנושא כבר בחודש יולי האחרון

גלובס מצטרף ליוזמה עולמית הכוללת למעלה מ-300 כלי תקשורת, המתחייבים לסקר את משבר האקלים באופן אינטנסיבי. מדובר בהתארגנות חסרת תקדים, שנולדה מוקדם יותר השנה תחת הכותרת "מסקרים את האקלים עכשיו" (Covering Climate Now). ליוזמה הצטרפו כלי תקשורת בכל העולם וארגונים שלא למטרות רווח במטרה למנף את הידע המשותף לכולם.

גופי התקשורת שלוקחים חלק בהתארגנות מתחייבים לסיקור נרחב ובולט של סוגיות עומק הקשורות במשבר האקלים, ומשתפים פעולה ביניהם בהחלפת דעות ונושאי סיקור. ככל הידוע, גלובס ודה-מרקר הם כלי התקשורת היחידים בישראל שהצטרפו ליוזמה.

ההתארגנות כוללת כאמור למעלה מ-300 כלי תקשורת בכל העולם, ובהם: הגרדיאן, בלומברג, רשת CBS ועוד. כלי התקשורת שהצטרפו מגיעים מ-32 מדינות, ובהן ארה״ב, בריטניה, אוסטרליה, הולנד, ברזיל, יפן ואחרות.

גלובס השיק מדור שבועי בהובלת העיתונאית שני אשכנזי כבר בחודש יולי האחרון, ומאז אנו מגבירים באופן עקבי את היקף הסיקור בנושא. אנו רואים במשבר האקולוגי את אחת מהסוגיות המהותיות ביותר לציבור - בהווה ובעתיד.

ההשפעות, שבעבר נראו מרוחקות מישראל ("הקרחונים", "התייבשות הימים"), הפכו בשנים האחרונות גם לבעיה מקומית (החופים, הטמפרטורות, שימוש בפלסטיק). בדומה למומחים רבים ברחבי העולם, אנו בדעה כי הנושא יתפוס חלק ניכר בסיקור התקשורתי, עקב ההשפעה הדרמטית על החיים של תושבי כדור הארץ בכלל וישראל בפרט. השאיפה של גלובס היא להעלות את המודעות לנושאים כמו התחממות גלובלית, ניקיון המרחב הימי, קיימות, אוויר נקי ועוד, מתוך ראייה פתרונית ובאופן שמניע לפעולה חיובית גורמים במרחב העסקי והציבורי.

לקריאה על אודות היוזמה:

https://www.coveringclimatenow.org