אנרג'יקס קיבלה אישור להקמת חוות טורבינות רוח ברמת הגולן

חוות הטורבינות תהיה בהספק כולל של כ-100 מגה וואט ובכך תהפוך לחווה השנייה בגודלה שתקום בישראל • החברה היזמית מקימה את הפרויקט על אדמות הכפרים הדרוזים מסעדה, בוקעתא ומג'דל שמס בשיתוף עם בעלי הקרקעות

טורבינת רוח ברמת הגולן / צילום: שאטרסטוק
טורבינת רוח ברמת הגולן / צילום: שאטרסטוק

שר האנרגיה ומליאת רשות החשמל העניקו אמש רישיון להקמת חוות טורבינות רוח בצפון רמת הגולן לחברת "אנרגיית רוח נקייה - אנרג'יקס אנרגיות מחדשות", שבשליטת חברת אלוני חץ  נכסים והשקעות.

חוות טורבינות הרוח כוללת 25 טורבינות בהספקים שונים שבין 3.6 ל-4.8 מגה וואט ובהספק כולל של כ-110 מגה וואט, ובכך תהפוך לחווה השנייה בגודלה שתוקם בישראל. החברה היזמית מקימה את הפרויקט על אדמות הכפרים הדרוזים מסעדה, בוקעתא ומג'דל שמס, בשיתוף עם בעלי הקרקעות הדרוזים.

מדובר בפרויקט שהוכר על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות הות"ל כפרויקט תשתית לאומי, שישדרג את תשתיות החשמל בצפון רמת הגולן ובכך יפתח את האזור. הקמת הפרויקט תחל בעוד כשנה וההפעלה המסחרית צפויה בעוד כ-3 שנים. ברשות החשמל מציינים כי לאור משטר הרוחות הייחודי בצפון רמת הגולן חווה זו צפויה לפעול ביעילות גבוה במיוחד ולהביא לאספקת חשמל ירוקה לכ-60 אלף בתי אב. מדובר בעוד צעד משמעותי בדרך להשגת ייעדי הממשלה באנרגיות מתחדשות.