נעילה חיובית בוול סטריט; טבע זינקה 8.8% לאחר שאישרה הדיווח על הסדר בפרשת האופיואידים

הסוחרים ממשיכים לעקוב אחרי ההתפתחויות בנוגע לברקזיט ומלחמת הסחר בין ארה"ב לסין • עונת הדוחות נכנסת השבוע להילוך גבוה •  טבע אישרה את הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, לפיו החברה ושלוש חברות נוספות שנתבעו בגין שיווק של משככי כאבים אופיואידים ממכרים, הגיעו להסדר פשרה

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל במגמה חיובית. הנאסד"ק ננעל בעליות של 0.9%, מדד ה-S&P רשם עליות של 0.7%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.2%.

מניית טבע זינקה ב-8.8% לאחר שאישרה את הדיווח לפיו הגיעה להסדר פשרה בפרשת האופיואידים.

21:55

מגמה חיובית הערב בוול סטריט. כך, הנאסד"ק מוביל את העליות ומוסיף לערכו כ-0.9%. ה-S&P עולה 0.6%, הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%.

טבע  מזנקת בלמעלה מ-8% לאחר שאישרה את הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, לפיו החברה ושלוש חברות נוספות שנתבעו בגין שיווק של משככי כאבים אופיואידים ממכרים, הגיעו להסדר פשרה, רגע לפני תחילת המשפט בקליבלנד, אוהיו. החברות האחרות הן חברות ההפצה McKesson, קרדינל הלת' ו-AmerisourceBergen.

בנוסף, טבע הגיעה למתווה פשרה עקרוני ליישב את שאר התביעות הקיימות עם מדינות נוספות. בהסכם זה, טבע תתרום את התרופה buprenorphine naloxone בכמות הנדרשת לרוב אוכלוסיית המטופלים למשך עשור, זאת בשווי מוערך של 23 מיליארד דולר.

18:20

נמשכות העליות בוול סטריט: ה-S&P והנאסד"ק עולים 0.5% ו-0.8% בהתאמה. הדאו שומר על יציבות.

מניית טבע  עולה בשעה זו בכ-2.5%, לאחר דיווח של הוול סטריט ג'ורנל כי החברה ושלוש חברות נוספות שנתבעו בגין שיווק של משככי כאבים אופיואידים ממכרים, הגיעו היום להסדר פשרה , רגע לפני תחילת המשפט בקליבלנד, אוהיו.

17:10

התמתנו העליות בטבע. המנייה עולה בשעה זו כ-1%.

16:40

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בעליות קלות, לאור ההתקדמות בזירת מלחמת הסחר ארה"ב-סין. סוכנות "רויטרס" דיווחה בסוף השבוע כי נרשמה התקדמות משמעותית בשיחות בין הצדדים לקראת חתימה על הסכם חלקי בקרוב. 

גם פתיחת עונת הדוחות מעודדת את המשקיעים.

הדאו ג'ונס עולה ב-26 נקודות, מדד ה-S&P רושם עליות של 0.4% ורחוק בכ-1% משיא כל הזמנים, הנאסד"ק עולה ב-0.6%. 

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי חברת טבע ושלוש חברות נוספות שנתבעו בגין שיווק של משככי כאבים אופיואידים ממכרים, הגיעו היום להסדר פשרה, רגע לפני תחילת המשפט בקליבלנד, אוהיו. החברות האחרות הן חברות ההפצה McKesson, קרדינל הלת' ו-AmerisourceBergen.

טבע היא יצרנית התרופות היחידה בהסדר זה, לאחר שיצרניות אחרות כבר הגיעו להסדרים קודם לכן. נתבעת אחרת, וולברין בוטס אליאנס, לא נכללת בהסדר, כך לפי וול סטריט ג'ורנל, ולא ברור אם המשפט יחל כשרק היא נתבעת. לפי הדיווח, תנאי ההסכם יפורסמו היום. המנייה עולה בכ-3%

מניית פורסקאוט מטפסת בפתיחת המסחר בוול סטריט לאחר ששני גופי השקעה חברו יחד במה שנראה כתחילתו של מהלך אקטיביסטי בחברה.

13:30

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות קלות. היום לא יתפרסמו נתוני מאקרו חשובים וגם לא דוחות של חברות מובילות אולם בהמשך השבוע יפרסמו לא מעט חברות מובילות את תוצאותיהן לרבעון השלישי של השנה.

11:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות שערים קלות במדדי המניות, כשה"ברקזיט" עדיין ברקע ומשפיע על המסחר.

לפי דיווחים בתקשורת בבריטניה, צפוי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לנסות ולהעביר היום (שני) שוב את ההסכם החדש שגיבש, שעשוי להביא לפרישת בריטניה מ האיחוד האירופי עד סוף החודש או בטווח של שבועות. בתדרוכים לתקשורת הבוקר העריכו גורמים ב"דאונינג 10" כי קיים כעת רוב בפרלמנט לאישור ההסכם החדש אליו הגיע בשבוע שעבר הצדדים בבריסל. ההצבעה על ההסכם בוטלה ברגע האחרון ביום שבת, אחרי שהמחוקקים הצביעו בעד תיקון שמשמעותו המעשית היתה פנייה לבריסל ודרישה לדחות את הפרישה בשלושה חודשים, או פחות.

 

07:20

יום המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. 

אתמול ביקשה הממשלה הבריטית באופן רשמי דחייה נוספת במועד הפרישה מהאיחוד האירופי (ברקזיט); כך עידכנו אמש גורמים בכירים באיחוד האירופי, אחרי שיחת טלפון בין ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לנשיא המועצה האירופית דונלד טוסק.

עם זאת, כלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי הבקשה נשלחה בלתי-חתומה לבריסל, ולוותה במכתב נוסף, אותו כתב ג'ונסון, ובו הוא מפציר באיחוד לא לאשר את בקשת ההארכה ועל ידי כך להביא לכך שבריטניה תפרוש מהאיחוד עד ה-31 באוקטובר. ג'ונסון מקווה כי אם האיחוד האירופי יסרב להעניק הארכה נוספת, חברי הפרלמנט ייאלצו להצביע בעד ההסכם שלו בימים הקרובים, או לפרוש מהאיחוד ללא הסכם כלל. 

בזירת המטבעות מתחזק הדולר בכ-0.5% מול הליש"ט ונסחר ברמה של כ-1.29 דולרים לליש"ט. 

בזירת מלחמת הסחר ארה"ב - סין נרשמה התקדמות.  סוכנות "רויטרס" דיווחה בסוף השבוע כי נרשמה  התקדמות משמעותית בשיחות בין הצדדים לקראת חתימה על הסכם חלקי בקרוב. 

"מלחמת הסחר מעיקה על כלכלת סין ואם ארה"ב לא תבטל את המכסים נראה שההאטה בכלכלה הסינית תלך ותחריף", ציין היום רודריגו קטריל, אסטרטג ב- National Australia Bank , בסקירה שנשלחה ללקוחות.