תאיר ראדה | בלעדי

למרות התחייבות שרת המשפטים, הפרקליטות סירבה לאשר בדיקות DNA נוספות על גופה של תאיר ראדה בזירת הרצח

מהפרקליטות נמסר בתגובה ל"גלובס" כי "עד כה בוצעו מספר בדיקות, ומעבר להן לא נמצא צורך בביצוע בדיקות נוספות" • שרת המשפטים לשעבר איילת שקד: "כל בדיקה שיכולה לשפוך אור ולתת מידע חדש צריכה להיעשות, מבלי לחסוך בכסף או בכוח-אדם"

רומן זדורוב / צילום: דודי ועקנין
רומן זדורוב / צילום: דודי ועקנין

לפני שנה הצהירה שרת המשפטים איילת שקד כי משרדה יממן את כל הבדיקות הגנטיות הנדרשות כדי להגיע לחקר האמת בפרשת רומן זדורוב. כוונתה של שקד הייתה לשערות נוספות שנמצאו על גופה של תאיר ראדה בזירת הרצח וטרם נבדקו, ועשויות לשפוך אור על זהות הרוצח.

אלא ששנה חלפה, ואף בדיקה שכזו לא בוצעה. מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה ל"גלובס" כי "השרה אמרה בשעתו כי ככל שיהיה צורך, המשרד יממן את כל הבדיקות שצריך לבדוק. עד כה בוצעו מספר בדיקות, ומעבר להן לא נמצא צורך בביצוע בדיקות נוספות".

לא רק שהפרקליטות סירבה לממן את בדיקות ה-DNA, אלא שהיא לא נתנה את הסכמתה לעצם קיום הבדיקה. בתגובה טענה הפרקליטות כאמור כי "לא נמצא צורך בביצוע בדיקות נוספות", אולם ל"גלובס" נודע כי הגוף המוסמך, המכון לרפואה משפטית, הוציא לפני שנה מכתב לפרקליטות ולסנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, עם המלצה לקיום הבדיקות הללו, כמו גם בדיקות DNA לכתמי דם שנמצאו בזירה וטרם נבדקו.

בתוך כך, היום (ג') הודיע עו"ד ירום הלוי כי בכוונתו להגיש מחר בקשה לבית המשפט העליון לקיום משפט חוזר.

כזכור, לפני כשנה התגלה בבדיקה של המכון לרפואה משפטית כי ה-DNA המיטוכונדריאלי של אחת השערות בזירה זהה לזה של א.ח., בן זוגה של א.ק שהודתה בעבר בביצוע הרצח.

לדברי פרופ' רון שפירא, במשפט חוזר "זדורוב לא יצטרך להוכיח מי רצח את תאיר ראדה או אפילו להוכיח את חפותו, אלא רק להטיל ספק סביר בשאלת אשמתו שלו. אם פיסת השיער הנוספת שנמצאה תעלה בקנה אחד עם סיפור חלופי מתקבל על הדעת, שעל-פיו מישהו אחר רצח את הנערה, ייתכן שדי יהיה בכך כדי לזכותו מאשמה".

מהמכון לרפואה משפטית טרם נמסרה תגובה.

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, מסרה: "כל בדיקה שיכולה לשפוך אור ולתת מידע חדש צריכה להיעשות, מבלי לחסוך בכסף או בכוח-אדם. בכיר בפרקליטות אמר לי לאחרונה שבמעבדה טענו כי אין בבדיקה שכזו כדי לשפוך אור ולתת מידע חדש על זהות הרוצח. אני מאמינה ומצפה שההחלטות בתיק יתקבלו על-פי שיקולים מקצועיים בלבד".