לאחר נפילה של כ-80% במניה: טלרד תצמצם פעילות בארה"ב בניסיון לבלום ההפסדים ותבצע מחיקת ערך מהותית

תוכנית ההתייעלות כוללת צמצום הוצאות בהיקף שנתי מוערך של כ-6 מיליון דולר, תוך הקטנת מצבת כוח האדם והקטנת היקפי הוצאות אחרות של הפעילות • "בבסיס תוכנית ההתייעלות", ציינה החברה, "מעבר למתכונת פעילות ממוקדת במתן שירות ומכירה ללקוחות", ולהערכתה יישומה יאפשר לקבוצה כולה לעבור לרווחיות

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד / צילום: ורדי כהנא
מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד / צילום: ורדי כהנא

על רקע ההאטה החריפה בפעילותה בארה"ב החליטו בהנהלת טלרד נטוורקס  לבצע תוכנית התייעלות. בחברה ציינו כי "ברקע יישום התוכנית עומדת ההאטה בשוק האמריקאי, הנובעת מהחלטות הרשות הפדרלית בארה"ב לרישוי תדרים שהשפיעו על הביקושים למוצרי החברה בפעילות זו בארה"ב. זאת, בנוסף לירידה בביקושים באזורים אחרים בעולם אשר העיבו על התוצאות והרווחיות של הפעילות".

"בבסיס תוכנית ההתייעלות", ציינה החברה, "מעבר למתכונת פעילות ממוקדת במתן שירות ומכירה ללקוחות (אספקה של מוצרים קיימים ושדרוגים נדרשים) לצד צמצום הוצאות בהיקף שנתי מוערך של כ-6 מיליון דולר, תוך הקטנת מצבת כוח האדם והקטנת היקפי הוצאות אחרות של הפעילות. להערכת החברה, יישום תוכנית ההתייעלות יביא לצמצום משמעותי של הפסדי הפעילות האמורה".

בטלרד העריכו כי הפעולות עליהן הוחלט בדירקטוריון החברה יביאו לצמצום משמעותי של ההפסדים מהפעילות בארה"ב "ויאפשרו לקבוצה כולה לעבור, עם השלמת פעולות אלה, לרווחיות". בנוסף, ציינה החברה כי "נוכח יישומה הצפוי של תוכנית ההתייעלות כאמור, מעריכה החברה כי ישנה אפשרות לירידת ערך בשווי הפעילות כאמור אל מול ערכה בספרי החברה, באופן שתביא ככל הנראה למחיקה בספרים בסכום העשוי להיות מהותי".

טלרד עוסקת בפיתוח ובמכירת מוצרים לרשתות תקשורת אלחוטית בפס רחב ושירותי הקמה ותחזוקה לרשתות ומפעילי תקשורת וכן פועלת בתחום תכנון והקמת תשתיות של מערכות תקשורת ו-IT. את החברה מוביל המנכ"ל מוטי אלמליח, שנכנס לתפקידו בחודש מאי השנה, והחליף בתפקיד את רן בוקשפן. בארה"ב מספקת החברה שירותי BWA (תקשורת אלחוטית בפס רחב) שכאמור נפגעו בשנים האחרונות. את הפעילות רכשה טלרד מחברת אלווריון (חטיבת ה-WIMAX) בתחילת 2013 תמורת 6.1 מיליון דולר.

הפסד נקי של 8.8 מיליון דולר במחצית

טלרד הונפקה בבורסה בחודש מאי 2017, אז גייסה 75 מיליון שקל, לפי שווי של 340 מיליון שקל "אחרי הכסף". במקביל, בעלת השליטה, קרן ההשקעות פורטיסימו, ובעלי המניות הנוספים בחברה (דסק"ש והמנכ"ל דאז רן בוקשפן), מכרו עוד 24% ממניות החברה בכ-75 מיליון שקל. כיום מחזיקה פורטיסימו בכ-41.5% מההון. מאז ההנפקה נחתך שוויה של טלרד בבורסה ביותר מ-80% על רקע אכזבת המשקיעים מהתוצאות שהציגה החברה, וערכה של החברה הצטמק לכ-53 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של 2019 סיכמה טלרד עם יציבות בשורה העליונה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והכנסותיה נותרו ברמה של כ-67.5 מיליון דולר. ההכנסות מתחום תשתיות תקשורת ו-IT נותרו יציבות סביב כ-37 מיליון דולר ואילו ההכנסות מתחום מוצרים לרשתות תקשורת אלחוטית בפס רחב ושירותי הקמה ותחזוקה לרשתות ומפעילי תקשורת רשמו ירידה של כ-20% לרמה של 23.7 מיליון דולר על רקע ההאטה בארה"ב.

השורה התפעולית הצביעה על הפסד של 6.7 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-2.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה טלרד על הפסד נקי של 8.8 מיליון דולר לעומת רווח של 1.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

בסוף אפריל השנה נכנסה טלרד לתחום פעילות נוסף, מיקור תהליך עסקי וניהול פרויקטים, לאחר שהשלימה את רכישת חברת מרמנת מחברת אמנת הבורסאית וקרן הפרייבט אקוויטי סקיי תמורת כ-97 מיליון שקל. תוצאותיה של מרמנת לחודשים מאי ויוני, לכן, אוחדו בדוחות טלרד. רכישת מרמנת ואיחוד תוצאותיה בדוחות הביאו לשיפור בשורה העליונה של טלרד ברבעון השני השנה והכנסותיה ברבעון זה גדלו ב-14.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-39 מיליון דולר. השורה התפעולית הצביעה על הפסד של כ-500 אלף דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ובשורה התחתונה היא הציגה הפסד נקי של כ-1.9 מיליון דולר לעומת רווח של 845 אלף דולר ברבעון המקביל.