וואווי השיקה היום את הטלפון המתקפל שלה, מייט X

לעת עתה המכשיר נמכר בסין בלבד ויהיה זמין החל מ-15 בנובמבר במחיר של 17 אלף יואן (2,400 דולר) • אם החרם של ממשל ארה"ב על וואווי יימשך, החברה לא תוכל להציע למשתמשיו את הגרסה הרשמית של אנדרואיד ושירותים ואפליקציות שונים של גוגל כמו יוטיוב ומפות

וואווי השיקה היום (ד') את הטלפון המתקפל שלה מייט X. לעת עתה, המכשיר נמכר בסין בלבד ויהיה זמין החל מ-15 בנובמבר במחיר של 17 אלף יואן (2,400 דולר). אם החרם של ממשל ארה"ב על וואווי יימשך, גם אם הטלפון יימכר במערב בהמשך, החברה לא תוכל להציע למשתמשיו את הגרסה הרשמית של אנדרואיד ושירותים ואפליקציות שונים של גוגל כמו יוטיוב ומפות, בשל המניעה על גוגל לשתף פעולה עם וואווי כתוצאה ממדיניות הממשל.

וואווי הודיעה על השקת המכשיר דרך חשבונה הרשמי ברשת החברתית הסינית Weibo ובאירוע שערכה בעיר שנזן בסין. המכשיר אמור היה לצאת בתחילת יוני, אך וואווי עיכבה את השקתו בטענה כי היא עורכת בדיקות מול מספר ספקי סלולר. וואווי חשפה את המכשיר לראשונה במהלך כנס MWC שנערך בברצלונה בפברואר.

גם סמסונג השיקה סמארטפון מתקפל בשם גלקסי פולד בארה"ב לאחרונה, בעלות של כמעט 2,000 דולר, וגם במקרה זה ההשקה קרתה בתאריך מאוחר מהמתוכנן. במקרה של סמסונג, ההשקה התעכבה במספר חודשים בעקבות תקלות במכשירים שהתגלו כשהחברה שלחה אותם לעיתונאים לצורך כתיבת ביקורות מקדימות. בשונה מהעיצוב של הגלקסי פולד, שנפתח כמו ספר, המייט X מתקפל לכיוון השני.

גם מיקרוסופט חשפה החודש בהפתעה סמארטפון מתקפל - Surface Duo, בכנס החומרה השנתי שלה, אך לא סיפקה פרטים מדויקים על מחירו או תאריך השקה.

באירוע ההכרזה על השקת המייט X וואווי גם הצהירה כי מכרה מעל 200 מיליון טלפונים ב-2019 עד כה. אמש, יו"ר וואווי שו ז'יגון גם הודיע במהלך כנס בבייג'ין כי החברה מכננת להשתמש בטכנולוגיית ה-5G שלה כדי לפתח סנסורים עבור רכבים אוטונומיים, אך לא ציין מתי החברה צפויה לפתח את המוצרים.