הסטארט-אפ Hi Auto של זהר זיסאפל גייס 4.5 מיליון דולר בסבב סיד

את סבב הגיוס הובילו דלק מוטורס יחד עם זיסאפל, המשמש גם יו"ר פעיל בחברה • סבב הגיוס נועד לשם השלמת פיתוח ראשוני של מערכת אודיו-ויזואלית להפרדת דוברים ולניקוי רעשי רקע • בשנה הבאה תוצע המערכת גם לקהל הרחב, שיוכל לעשות בה שימוש לצורך ביטול רעשים מקבצי וידאו אודיו

מייסדי היי אוטו, רועי בהרב ואייל שפירא / צילום: אסנת קרסננסקי
מייסדי היי אוטו, רועי בהרב ואייל שפירא / צילום: אסנת קרסננסקי

הסטארט-אפ Hi Auto הודיע היום (ד') כי השלים גיוס סיד של 4.5 מיליון דולר. החברה מפתחת מערכת אודיו ויזואלית להפרדת דוברים ולניקוי רעשי רקע, המיועדת בשלב הראשון לענף הרכב. את סבב הסיד הובילו דלק מוטורס וזהר זיסאפל. היי אוטו הוקמה בפברואר השנה על ידי המנכ"ל רועי בהרב, ה-CTO אייל שפירא וזוהר זיסאפל, המשמש גם כיו"ר פעיל של החברה.

עוד השתתפו בסבב Allied Holdings (הבעלים של צ'מפיון מוטורס), וגם Goldbell Investments, זרוע ההשקעות של התאגיד הסינגפורי Goldbell Group המתמחה בהפצה והחכרה של כלי רכב תעשייתיים. בנוסף השתתף בגיוס גוף בשם Plug and Play המסייע לחברות בין לאומיות באינטגרציה של חדשנות.

החברה, הממוקמת בתל אביב, מתכננת בעקבות הגיוס להגדיל את מצבת העובדים מ-7 ל-15. על פי הודעתה, החברה כבר "מקיימת קשרים עם שחקנים גדולים בשוק הרכב, שמתכוונים לבחון את הטכנולוגיה שלה בתחילת 2020". המערכת של היי אוטו תודגם בתערוכת "סמארט מוביליטי" שתיערך בתל אביב בסוף החודש. בנוסף תוצג המערכת גם בתערוכת CES בלאס וגאס בינואר הקרוב. לאחר התערוכה בכוונת החברה לבחון פתיחת נוכחות גם בגרמניה, ארה"ב או יפן.

על פי הודעת החברה, "הטכנולוגיה האודיו-ויזואלית של היי אוטו משלבת תוכנת למידה עמוקה המותקנת על מעבד קיים, מיקרופון ומצלמה הקוראת את שפתי הנהג. המערכת רלוונטית לכל תחום בו נדרש זיהוי דיבור בסביבה עם מספר דוברים או עם רעשי רקע חזקים, ובכלל זה מגזרי הרכב, מוקדי שירות טלפוניים, ועידות וידאו ורובוטים המשרתים לקוחות בבתי מלון".

לדברי מנכ"ל היי אוטו רועי בהרב, המערכת של היי אוטו, שנמצאת בשלב של אב טיפוס ראשוני, מקבילה לסינון הרעשים המוכר לנו מתחום האזניות: "האודיו מגיע מהמיקרופון, ורגע לפני שמופץ למערכת הזיהוי הקולי, לצד השני של שיחת הטלפון, או לעוזרות האישיות (כמו אלקסה של אמזון. א"ב), מתבצע עליו עיבוד שמנקה את האודיו מרעשים". היתרון של של היי אוטו, מסביר בהרב, הוא "שבעוד שמערכות ביטול הרעשים הקיימות טובות בעיקר בטיפול ברעשים לא משתנים, כמו רעש של רוח, המערכת של היי אוטו משתמשת בלמידה עמוקה ומצלמה כדי לחסר רעשים שכיום אי אפשר ללמוד אותם - כמו נוסעים נוספים, או רעשים קצרים כמו של אמבולנס, גשם חזק שמגיע מכל הכיוונים, או כביש בעייתי".

על פי היי אוטו, החברה תציע לחברות טיר1 ערכת פיתוח תוכנה אותה יוכלו לשלב במוצרים שהן מספקות ליצרניות הרכב (OEM) עם מיקרופון אחד ומצלמה פשוטה כמו זו שמותקנת ממילא במכוניות לצורך זיהוי הירדמות הנהג. בהרב הסביר עוד כי המוצר נועד להתקנה מקומית בתוך הרכב בלבד ולא באמצעות הענן. "אנו משקיעים הרבה אנרגיה כדי להפוך את האלגוריתם לכזה שיכול לרוץ על מערכות הרכב הקיימות מבלי להזדקק למאיצים גרפיים ושרתים ענקיים", הסביר.

עוד לדברי בהרב, בהמשך הדרך גם הציבור הרחב יוכל ליהנות מיכולות סינון הרעשים של היי אוטו, באמצעות הענן. "נאפשר שימוש במוצר דרך הענן כך שמשתמשים יוכלו לשלוח זרם של אודיו או וידאו, או להעלות קבצים, ולקבל אותם נקיים. בלוגר שהקליט את עצמו ליד הים יוכל לנקות בעזרתנו את הקטע שצילם לפני שיפרסם אותו לעוקביו".