ג'ראד קושנר ייפגש עם בני גנץ בשבוע הבא

הפגישה בין יו"ר כחול לבן ליועץ המיוחד של הנשיא טראמפ תתקיים ביום שני הקרוב בשגרירות ארה"ב בירושלים • גם שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין אמור להגיע לישראל בשבוע הבא

ג'ראד קושנר / צילום: Leah Millis, רויטרס
ג'ראד קושנר / צילום: Leah Millis, רויטרס

בממשל האמריקאי מתחילים להפנים את תקופת המעבר הפוליטית בישראל ובמקביל לפגישות עם ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, החלו לתאם פגישות עם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, מי שמועמד לראשות הממשלה בימים אלה.

ביום שני הקרוב אמורה להגיע לישראל משלחת של בכירי ממשל, ביניהם היועץ המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ, חתנו ג'ראד קושנר. בחודש יוני הציג קושנר את החלק הכלכלי של תוכנית השלום, והוא מעוניין להתקדם עם הצגת החלק הפוליטי של התוכנית.

התוכנית הפוליטית לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים הייתה מוכנה כבר לפני שנה, כך אמר הנשיא טראמפ לעיתונאים במהלך פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם; אולם הממשל דחה את הפרסום מספר פעמים כדי לא לפגוע לנתניהו במערכת הבחירות.

כעת רוצים בממשל להתקדם עם פרסום התוכנית, וכך מתוך הבנה שגנץ יהיה שחקן פוליטי משמעותי בעתיד הנראה לעין, בין אם יצליח להרכיב ממשלה ובין אם ישמש כשר ביטחון/שר חוץ בממשלה נוספת בראשות נתניהו.

מפלגת כחול לבן הודיעה היום כי בין קושנר לבין גנץ תתקיים פגישה ראשונה ביום שני הקרוב. מיקום הפגישה יהיה שגרירות ארה"ב בירושלים.

בתוך כך, גם שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין אמור להגיע לישראל בשבוע הבא. לפני כמה ימים אמור היה שר האוצר משה כחלון לפגשו בוושינגטון, אך הפגישה הועברה לשבוע הבא בישראל. בשל כך הקדים כחלון את חזרתו לארץ, אחרי כמה ימי פגישות עם שרי אוצר מקבילים בוושינגטון.