איתן כבל על חקירותיו במשטרה: "מתחרט על החקיקה בעניין 'ישראל היום'"

חבר הכנסת לשעבר הגיב הערב לראשונה בתוכנית "המקור" לפרוטוקולי חקירתו שנחשפו ביום חמישי האחרון ב"גלובס" • כבל מכחיש כי מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס כתב את חוק "ישראל היום" עבורו, וכי הוא קידם אותו בתמורה לסיקור חיובי

איתן כבל / צילום: דוברות הכנסת
איתן כבל / צילום: דוברות הכנסת

איתן כבל הגיב הערב (שבת) לראשונה לתמלילי חקירותיו במשטרה שפורסמו ב"גלובס" ביום חמישי האחרון לראשונה, ובהן נחשף כי בשנת 2013 קיים פגישה במשרדי "ידיעות אחרונות" עם עורך העיתון דאז, שאליה הצטרף גם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, ואשר בה נולד חוק "ישראל היום" - החוק שנועד להגביל את פעילותו של העיתון שכרסם בהכנסות "ידיעות אחרונות".

בפרוטוקולים שנחשפו ב"גלובס" הודה כבל כי בעקבות הפגישה ההיא נוצרה מערכת יחסים עם מו"ל "ידיעות אחרונות", וכי בסופו של יום הסיקור שלו ב"ידיעות אחרונות" אכן השתפר. כבל התקשה להסביר למשטרה את גלגולו של חוק "ישראל היום" והתקשה להתמודד עם העדויות שהוטחו בו ולפיהן החוק נוסח על-ידי מוזס וקודם על-ידו בתמורה לסיקור חיובי. התיק נגד כבל, יש לציין, נסגר.

בתגובה לפרסומים ולביקורת שהוטחה בו, כבל אמר הערב בתוכנית "המקור" בערוץ 13: "באתי כחבר כנסת חרוץ שרצה לקדם חוק".

על שינוי הגרסאות שלו במשטרה אמר כבל: "לא היה ולא נברא, אני יודע מה עשיתי. הלשכה המשפטית של ועדת הכלכלה היא זו שכתבה את הצעת חוק 'ישראל היום'".

כבל הוסיף כי הוא מתחרט שהלך בכלל למהלך של חקיקה, אבל המשיך להתעקש שאף אחד לא הפעיל אותו, וטען כי לא הבין למה הוא נכנס. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר המלצת המשטרה ארנון (נוני) מוזס הוא בגדר חשוד, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות. התיק נגד איתן כבל נסגר כאמור. 

*** גילוי מלא: ארנון (נוני) מוזס הוא מו"ל "ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט", שנמצאים בתחרות עם "גלובס".