"הליכוד אינו מוכן לשום פשרה": הסתיימה פגישת הליכוד-כחול לבן

למרות הפגישות, נדמה כי קשה לגשר על הפערים בין הצדדים, כאשר נתניהו והליכוד עומדים על דבקות גוש 55 ומוכנים לגשת למו"מ רק מטעם כל אותן 5 סיעות • מנגד, בכחול לבן דורשים לנהל מו"מ מול הליכוד בלבד

השר יריב לוין ועו"ד מיכאל ראבילו מטעם הליכוד וד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה מטעם כחול לבן בפגישה בכפר המכבייה / צילום: הליכוד
השר יריב לוין ועו"ד מיכאל ראבילו מטעם הליכוד וד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה מטעם כחול לבן בפגישה בכפר המכבייה / צילום: הליכוד

הסתיימה פגישת כחול לבן והליכוד, בסיום הפגישה הודיע צוות המו"מ של כחול לבן כי הם גילו עניין בקביעת פגישות המשך לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו"ר כחול לבן, רא"ל במיל' ח"כ בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד.

"הליכוד, המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה-55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא", נאמר בהודעת כחול לבן.

מן הליכוד מסרו בסיום הפגישה כי נציגי כחול לבן סירבו פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה, "שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה". לדבריהם, השר לוין הזהיר את כחול לבן "מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל". לדברי לוין, נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו.

בכפר המכבייה נכחו היום השר יריב לוין ועו"ד מיכאל ראבילו מטעם הליכוד וד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה מטעם כחול לבן.

למרות הפגישות, נדמה כי קשה לגשר על הפערים בין הצדדים, כאשר נתניהו והליכוד עומדים על דבקות גוש 55 ומוכנים לגשת למשא-ומתן רק מטעם כל אותן 5 סיעות. מנגד, בכחול לבן דורשים לנהל משא-ומתן מול הליכוד בלבד. כך היה בפגישתם הראשונה של הצוותים לפני כחודש במלון אוריינט בירושלים.

עוד אחד מן הפערים בין הצדדים הוא כהונת ממשלה תחת ראש ממשלה העומד בפני משפט פלילי. בכחול לבן ממשיכים לעמוד על כך שנתניהו יכול לכהן שני בתורו, כדי להתמודד עם הבעיות המשפטיות שלו בשנתיים הקרובות.