אהוד שפירא, לשעבר יו"ר פסגות, מצטרף לגל הקנאביס

ד"ר אהוד שפירא , מי שכיהן עד לפני כשנתיים כיו"ר דירקטוריון בית ההשקעות פסגות, מצטרף לגו.די.אם השקעות

יו"ר פסגות, אהוד שפירא / צילום: איל יצהר
יו"ר פסגות, אהוד שפירא / צילום: איל יצהר

שם חם נוסף מצטרף לשוק הקנאביס: ד"ר אהוד שפירא, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כיו"ר דירקטוריון בית ההשקעות פסגות, מצטרף לגו.די.אם השקעות, הנמצאת בשליטת משפחת טנוס (30.8%) וחגית להב (30.8%). שפירא עדיין מכהן כדירקטור בפסגות, כאשר בין השנים 2011-2017 כיהן בו כיו"ר. בעברו הוא שימש כיו"ר פסגות קרנות נאמנות, יו"ר פסגות ניירות ערך ויו"ר דירקטוריון פסגות פלטינום.

קודם לפסגות שימש שפירא כיו"ר הפניקס, כמשנה בכיר למנכ"ל לאומי, היה אחראי על הפעילות העסקית והבינלאומית של קבוצת לאומי, ראש החטיבה העסקית ומילא תפקידי ניהול שונים בקבוצה בארץ ובחו"ל.

לשפירא תואר Ph.D בכלכלה ומימון מאוניברסיטת ניו יורק, תואר M.A בכלכלה ומימון מאוניברסיטת ניו יורק, תואר M.Sc בכלכלה וחקר ביצועים מהטכניון, חיפה ותואר BA. בכלכלה וסטטיסטיקה מאוניברסיטת תל אביב. 

גו.די.אם היא שלד בורסאי שעליו השתלטו בתחילת השנה יזמת הנדל"ן חגית להב יחד עם משפחת הקבלנים טנוס, כשבהשקעה כוללת של פחות מ-3 מיליון שקל רכשו נתח של כ-45% ממניות השלד מידי דב גולדשטיין.

כבר עם השתלטותם על השלד, ההערכות היו כי השותפים מעוניינים לצקת לתוכו פעילות מהתחום הלוהט של קנאביס רפואי. להב, לשעבר בת זוגו של היזם אלי להב, שותפה בהחזקותיו בחברה הבורסאית להב אל.אר, הפועלת בתחומי הנדל"ן המניב והאנרגיה הסולארית, ומשפחת טנוס היא בעלת קבוצת בסט (BST), יזמית ומבצעת פרויקטים גדולים ומורכבים בתחום הנדל"ן.

מנייתה של גו.די.אם נכללת ברשימת השימור של הבורסה מכיוון שלא עמדה בכללים הנדרשים כבר משנה שעברה, ולמרות שנהנתה מכיוון חיובי במסחר היום, במחזור זעום, בשנה החולפת לא רשמה שינויים משמעותיים בערכה ומשקפת לשלד הבורסאי שווי המתקרב ל-15 מיליון שקל.