לא מחכים לתקציב: תלמידי הישיבות יקבלו תוספת שתוגדל בהתאם לגידול הטבעי במספרם

על-פי דיווח ב"יתד נאמן", הושג בימים האחרונים סיכום בין יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) והחשב הכללי באוצר רוני חזקיהו וסגניתו מירב קדם, לפיו המלגות לאברכים ולבחורי ישיבות לא יקוצצו, סיכום שמשמעותו המעשית היא הגדלת תקציב התמיכות בגובה שיעור הגידול הטבעי של מקבלי המלגות

תלמידים חרדים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
תלמידים חרדים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

תקציב התמיכות באברכים ובבחורי ישיבות יוגדל בהתאם לגידול הטבעי במספרם, גם אם לא יאושר תקציב ל-2020, כך מדווחים כלי תקשורת חרדים. אם אכן הושג סיכום בנושא מדובר בהחרגת המלגות לאברכים מהמגבלות הכלליות המוטלות על ניהול תקציב המדינה בהיעדר תקציב מאושר.

החל מה-1 לינואר 2020 ועד לאישור תקציב מדינה חדש בכנסת, ינהל החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו את כספי המדינה לפי כללי התקציב ההמשכי, שמגבילים את ההוצאה החודשית לגובה התקציב של 2019 חלקי 12. על רקע זה, נוצר חשש בציבור החרדי כי המלגות החודשיות המועברות לאברכים ולבחורי ישיבות יקוצצו - משום שמספרם גדל בשיעור שנתי של כ-5%. על-פי דיווח באתר החדשות החרדי 'כיכר השבת' מלגת אברך כבר קוצצה בחודש האחרון מ-774 ל-738 שקלים לחודש ומלגת בחור ישיבה קוצצה מ-430 ל-410 שקלים.

ואולם על-פי דיווח ביומון 'יתד נאמן', הושג בימים האחרונים סיכום בין יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) והחשב הכללי באוצר רוני חזקיהו וסגניתו מירב קדם לפיו המלגות לאברכים ולבחורי ישיבות לא יקוצצו, סיכום שמשמעותו המעשית היא הגדלת תקציב התמיכות בגובה שיעור הגידול הטבעי של מקבלי המלגות. מהאוצר נמסר הערב בתגובה כי "לא התקיימה בין החשב הכללי וגפני שיחה בנושא זה".