מרפסת, חניה ו-64 דירות חדשות במקום 32 ישנות בתל אביב

הדיירים: "בדיעבד אנחנו יודעים ששכר הדירה שנקבל מהיזם נמוך מדי ביחס למה שקורה באזור"

התנאים 4–10, רמת אביב / הדמיה: רן צרפתי
התנאים 4–10, רמת אביב / הדמיה: רן צרפתי

סיפור הפרויקט:

בחברה מספרים כי המגרש הצר והארוך ולכן נוצר קושי בתכנון יעיל וטוב של החניון, אשר כולל חניות קונבנציונליות בלבד (ללא מתקני חניה).

חברת נציגות הדיירים, שרה כספי, מספרת: "מבחינת ההסכמה בין הדיירים זה הלך די חלק. גם מבחינת היזם אנחנו מרוצים, אבל הפרוצדורה הייתה ארוכה. עוד בעיה היא שהחוזה עם היזם לא מבטיח לנו מספיק כסף לשכירות - בממוצע 5,700 שקל לדירה, וברמת אביב עם פחות מ-6,500 קשה למצוא. יש כאלה שיוסיפו כסף, יש כאלה שלא יכולים להרשות לעצמם. זאת תהיה בעיה. בדיעבד היינו צריכים יותר לדייק את הדבר הזה. הקפיצה במחירים נובעת מזה שיש הרבה תמ"א, ואז יש פחות דירות".

בחברה מוסרים כי "גובה השכירות נקבע ע" שמאי שמינו הדיירים ולא ע" החברה, ובנוסף, בעקבות פניה של הדיירים בנושא זה, החברה החליטה לפנים משורת הדין להעלות את תשלומי השכירות בחמישה אחוזים".

התנאים 4-10, רמת אביב / הדמיה: רן צרפתי
 התנאים 4-10, רמת אביב / הדמיה: רן צרפתי

התמורה ליזם:

הבניין ייהרס ובמקומו ייבנה בניין חדש. היזם יוכל למכור 32 דירות - בהן דירות גן, דירות 4 חדרים ופנטהאוזים. הבניין החדש יהיה בן שבע קומות מעל קומת קרקע וחניון תת-קרקעי. דירות 4 חדרים יהיו בשטח ממוצע של 98 מ"ר עם מרפסת 11 מ"ר.

התמורה לדיירים:

לאחר סיום הבנייה יקבלו בעלי הדירות דירה חדשה, עם מרפסת, מחסן, ממ"ד וחניה פרטית. על פי התוכנית צפוי שטח הדירה המקורית לגדול בכ-30 מ"ר. במהלך הבנייה יעברו בעלי הדירות לדירות שכורות, והיזם יישא בהוצאות ההובלה וישלם דמי שכירות שנקבעו ע"י שמאי מוסכם.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט כ-4 שנים. לאחרונה קיבל הפרויקט היתר בנייה, הריסת המבנה צפויה בתחילת 2020.

מיקום מדויק: רחוב התנאים 4-10 נווה אביבים, תל אביב

המצב הקיים: בניין בן 4 קומות עם 4 כניסות אשר נבנה בשנות ה-60 ובו 32 דירות. שטח ממוצע של הדירות עומד על 68 מ"ר. אין מעלית וחניה.

יזם: ראדקו התחדשות עירונית מקבוצת רפאלי

קבלן: אשכול פרויקטים בע"מ

אדריכלים: אורית אורנת ורות שפירא אדריכלות ותכנון עירוני