המשותפת בתגובה לכנס החירום של הליכוד: חוששים שהסתה תביא לפגיעה באוכלוסייה הערבית

קודם לכן פנה ח"כ איימן עודה לקצין הכנסת, למשטרה ולשר לביטחון הפנים בבקשה להצמיד לו אבטחה בעקבות איומים על חייו ופרסום תמונתו במדי הג'יהאד האיסלמי • בפנייתו כתב: "ההיסטוריה לימדה אותנו שבכוחן של תמונות כאלה להוביל לרצח פוליטי"

ד"ר מטאנס שחאדה, יו"ר מפלגת בל"ד / צילום: איל יצהר, גלובס
ד"ר מטאנס שחאדה, יו"ר מפלגת בל"ד / צילום: איל יצהר, גלובס

חבר הכנסת אמטנס שחאדה, יו"ר בל"ד וחבר הרשימה המשותפת פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובו בקשה כי ימנע את כנס החירום שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו היום נגד הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. במכתבו כותב שחאדה כי נתניהו נמצא בעיצומו של "מסע גזענות חמור" נגד האזרחים הערבים והרשימה המשותפת, וכי הדברים לוו בהתבטאויות חריפות של חברי הליכוד הבכירים ובמסע שיסוי ברשתות החברתיות.

לדברי שחאדה, הקריאה הזו לכנס חירום לצד תמונותיהם של חברי המשותפת במדי הג'יהאד האיסלמי שהופצו ברשתות החברתיות, מעלות חשש כבד ומהותי כי הכנס יהפוך למפגן הסתה וגזענות נגד ציבור שלם, ואף לאלימות נגדם. "קיום הכנס יש בו כדי ללבות את אווירת ההסתה נגד חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת ואף להוציא אל הפועל פגיעה פיזית נגדם שיכול ותגבה קורבנות ממש. אנו למודי ניסיון מההיסטוריה שהסתה סופה מימוש איומים ופגיעה פיזית בבודדים ואף כלפי אוכלוסייה שלמה".

שחאדה טוען במכתב כי מכיוון שנתניהו עורך את הכנס במסגרת תפקידו כראש ממשלה, קיים חשש כבד שמדובר בכינוס אסור על פי חוק שמטרתו הסתה לגזענות ואלימות, ויבוי אווירת השמאה נגד האזרחים הערבים.

קודם לכן פנה (א') חבר הכנסת ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, לקצין הכנסת, למשטרת ישראל ולשר לביטחון הפנים בבקשה להצמיד לו אבטחה בעקבות איומים על חייו ופרסום תמונתו במדי הג'יהאד האיסלמי. בפנייתו כתב: "ההיסטוריה לימדה אותנו שבכוחן של תמונות כאלה להוביל לרצח פוליטי", ודרש לחקור את המקרה, לאתר את האחראים לפרסום ולמצות עמם את הדין.

התמונה המפוברקת של של ח"כ איימן עודה במדי הג'יהאד האסלמי / צילום: צילום מסך
 התמונה המפוברקת של של ח"כ איימן עודה במדי הג'יהאד האסלמי / צילום: צילום מסך

בצהריים פרסמה הרשימה המשותפת הודעה ופנתה לנשיא ריבלין להתערב: "בימים האחרונים חצה בנימין נתניהו כל גבול בהסתה המסוכנת והפראית נגד חברי הרשימה המשותפת. נתניהו, שעשה ויעשה הכל כדי לשמור על כסאו, ממשיך להסית נגד הציבור הערבי בכללותו, מפיץ שקרים וטוען שחברי הכנסת שלנו תומכי טרור. הציבור הערבי ונציגיו הם לגיטימיים כמו כל ציבור אחר. כל מי שמאמין בערכים דמוקרטים מוכרח להתנגד לציד המכשפות של החשוד מבלפור נגדנו. אנו פונים לנשיא המדינה ריבלין, וכן ליועמ"ש מנדלבליט כדי להשמיע את קולו ולנקוט עמדה מול ההסתה, שהובילה לקבלת עשרות איומים ברצח כלפי חברינו. נמשיך לפעול ללא מורא למען שלום, צדק ושוויון"

בד בבד ח"כ מנסור עבאס הגיש הצעה דחופה אל שולחן הכנסת לדיון על מה שהגדיר: דברי ההסתה וההדרה והדה לגיטימציה של ראש הממשלה נתניהו כלפי הציבור הערבי ונציגיו בכנסת.