לפיד: "דברי נתניהו על הערבים הם גזענות בלתי נסלחת"

ח"כ יאיר לפיד בישיבה של סיעת כחול לבן: "אם יקרה משהו למי מהיושבים פה בחדר, שיידע שזה ביבי. הוא מוביל לאלימות" • יו"ר כחול לבן בני גנץ: ניהול מו"מ פוליטי אל מול הליכוד "שקול לדיבור עם הקיר"

יאיר לפיד/ צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
יאיר לפיד/ צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

ניהול משא-ומתן פוליטי אל מול הליכוד "שקול לדיבור עם הקיר" - כך אמר היום (ב') יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בישיבת הסיעה. 

"במוצאי שבת ההיסטריה שברה שיאים חדשים. סיפרו לנו שאנחנו במצב חירום, סכנה, פיגוע. לא בגלל בחירות ולא בגלל ירי טילים על ישראל", אמר גנץ. יו"ר כחול לבן המשיך וקרא לנתניהו לבוא למשא-ומתן ישיר ואמיתי, אחד על אחד. "אני מבקש להגיד באופן ברור - גם לי יש אי-הסכמות ומחלוקות רבות עם חברי הכנסת הערבים, אבל ההשתלחות נגדם ביומיים האחרונים חייבת להיפסק, ועליך נתניהו מוטלת החובה לחזור בך ומייד. מנהיגים צריכים לתת תקווה". 

ח"כ יאיר לפיד הזהיר מפני ההתנהלות של נתניהו בימים האחרונים ואמר: "אם יקרה משהו למי מהיושבים פה בחדר, שיידע שזה ביבי. הוא מוביל לאלימות, ודבריו על הערבים זו גזענות בלתי נסלחת". 

לפיד המשיך ותקף את נתניהו: "אם הוא לא יהיה ראש הממשלה זה, פיגוע, ואם הוא לא יגור בבלפור, זה ניצחון איראני. הוא מצטט את חמינאי, חיסול המשטר הציוני. אתה יצאת מדעתך? את מגייס את חמינאי לקמפיין שלך?", אמר לפיד.

גם גבי אשכנזי ומשה (בוגי) יעלון הזהירו מפני התנהגות נתניהו ואמרו: "הוא לא ילמד אותנו מה זו הקרבה, מה זה לשלוח חיילים לקרב, מה היא מסירות".