חברת החשמל רשמה רווח של 1.45 מיליארד שקל ב-9 החודשים הראשונים של השנה

את 9 החודשים הראשונים של 2019 סיימה חברת החשמל עם עלייה של 1 מיליארד שקל בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018 • החלטת הממשלה בדבר השינויים המבניים במשק החברה הביאו לרישום הוצאה בסך של כ-681 מיליון שקל

עובדי חברת החשמל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
עובדי חברת החשמל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת החשמל פרסמה הערב (ד') את דוחותיה הכספיים לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2019, אותם סיימה ברווח של 1.45 מיליארד שקל, לעומת רווח (בנטרול אירועים מיוחדים) בסך של 1.2 מיליארד שקל בתקופה מקבילה אשתקד. העלייה ברווח לתקופה מיוחסת בעיקר לעלייה בצריכת החשמל.

בשורה העליונה, הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו בסך של כ-19.1 מיליארד שקל, לעומת 18.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-5.6%.

החוב הפיננסי הכולל של החברה הסתכם ב-38 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר האחרון. החוב כולל גידול חד פעמי חשבונאי בלבד מיישום לראשונה של תקן חשבונאות בינלאומי IFRS16 בסך של כ-1 מיליארד שקל, לעומת חוב של 38 מיליארד שקל בסוף 2018. 

בדוחות הכספיים משתקפת השפעת החלטות הממשלה בנושא הרפורמה במשק החשמל ובחברת החשמל, לרבות פרישות עובדים ומכירת חלק מאתרי החברה. החיסכון הנובע מפרישות עובדים מיועד למימון העלות הכרוכה ביישום הרפורמה במהלך השנים הבאות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה המשיכה לבוא לידי ביטוי השפעת פרישת העובדים במסגרת השינוי המבני. החלטת הממשלה בדבר השינויים המבניים במשק החשמל ובחברה הביאו לרישום הוצאה בסך של כ-681 מיליון שקל (524 מיליון שקל לאחר השפעת המס). רישום ההוצאה לא השפיע על הרווח הנקי בשל רישום מקביל של נכס פיקוח בגין הוצאות אלו.

במהלך התקופה המשיכה חברת החשמל להגדיל את השקעותיה במקטעי הרשת. סך ההשקעה בתקופה זו הגיעה לכ-2 מיליארד שקל - גידול של כ-800 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי חברת החשמל, השקעות אלו במקטעי הרשת צפויות לגדול בשנים הבאות.