איל מקיאג' רוכשת סטארט-אפ ישראלי בתחום הדאטה

מטרת הרכישה של הסטארט-אפ היא תמיכה בצמיחה ובשיפור הרווחיות באונליין • היקף העסקה לא דווח, אך לפי גורמים מעורים התמורה בעסקה מותנית בהכנסות של הסטארט-אפ בשנים הקרובות ויכולה להגיע עד ל-1.5 מיליון דולר • מדובר בסטארט-אפ השני שרוכשת איל מקיאג' בתוך כחודש

חברת הקוסמטיקה איל מקיאג' רוכשת את נאוויז (NeoWize), סטארט-אפ בתחום הדאטה והבינה המלאכותית. מטרת הרכישה לפי החברה היא "לתמוך בצמיחה האגרסיבית ובפעילות המסחר המקוון הבינלאומית של המותג", ולהביא לשיפור הרווחיות באונליין.

היקף העסקה לא דווח, אך לפי גורמים מעורים התמורה בעסקה מותנית בהכנסות של נאוויז בשנים הקרובות ויכולה להגיע עד ל-1.5 מיליון דולר. מדובר בסטארט-אפ השני שרוכשת החברה בתוך כחודש.

הטכנולוגיה של NeoWize מתמקדת באלגוריתמים מבוססי למידת מכונה פעילה (Active Machine Learning) ודאטה, במטרה להגדיל מכירות באמצעות הצעת חוויה פרסונלית באונליין. "על-ידי שימוש בביג דאטה ופרדיקציה, אנחנו משנים לייב את התוכן שמוצג לצרכן באתרים ומשפרים את חוויית המשתמש והמכירות" מציינים בחברה.

"בשונה ממוצרים של מתחרים שלנו, בחירת התוכן שנבחר להראות למשתמש לא מנסה רק לשפר את סיכויי המכירה אלא גם לשפר את כמות המידע שנקבל מתגובת המשתמש לתוכן המוצג" טוענים בחברה, ומסבירים כי המידע הזה "מאפשר לנו ללמוד את העדפות ורצונות המשתמש הרבה יותר מהר ולייצר פרסונליזציה משמעותית גם עבור משתמשים חדשים, אפילו בסשן הראשון". כך, לפי נאוויז, ביכולתה להציג שיפור במכירות של בין 20% ל-30% כבר מהיום הראשון עבור הלקוחות שלה.

עד היום גייסה NeoWize סכום נמוך יחסית של מיליון דולר בלבד, אך היא מצהירה כי הוא הספיק עבורה על-מנת להגיע לרווחיות, וכי לא היה צורך בגיוס נוסף, כשבחברה מציינים כי ההשקעה הגיעה מ-Y Combinator ואנג'לים ישראלים מוכרים.

המייסדים של NeoWize הם עומר נבו, יוצא 8200, ויואב כפרי ,יוצא מצו"ב (יחידה בחטיבת ההגנה בסייבר של אגף התקשוב בצה"ל) ומי שהקים את חברת הסטארט-אפ הישראלית KitLocate שנרכשה על-ידי ענקית הרוסית Yandex, כשאלה ימשיכו לשמש בתפקידים בחברה - נבו כסמכ"ל טכנולוגיה, וכפרי כסמנכ"ל דאטה.

רונן נס, מייסד נוסף, עזב את החברה לפני כשנה וחצי.