טבע סיכמה על שיתופי-פעולה חדשים בתחום הטיפול בסרטן עם מכון ויצמן ואוניברסיטת ת"א

ההסכמים החדשים, כך נראה, הם חלק ראשון בשורה של הסכמים שצפויים להגיע בהמשך • האלוף במילואים יום טוב סמיה ינהל עבור ג'נרל אלקטריק פעילות גז טבעי בישראל

לפני כחצי שנה, כשחברת התרופות טבע   השיקה בישראל את המותג החדש שלה, בחברה הדגישו כי לא מדובר רק במהלך של מיצוב זהות חזותית והחלפת לוגו, וציינו בין השאר כי בכוונת החברה לחזור ולהיות שחקנית משמעותית בשוק הרפואי המקומי - וכן לחזק את קשריה עם האקדמיה בישראל. בטבע הבטיחו אז שיתופי-פעולה חדשים ופעילות ל"החזרת מוחות" לארץ.

היום מגיעות שתי הכרזות בתחום זה: טבע דיווחה על חתימתם של שני שיתופי-פעולה מחקריים שמוגדרים כאסטרטגיים - אחד עם מכון ויצמן למדע, והשני עם אוניברסיטת תל אביב. נראה כי ההסכמים האלה הם חלק ראשון בשורה של הסכמים שעוד צפויים להגיע בהמשך. זאת, כחלק מכוונת מנכ"ל טבע, קאר שולץ, למצב את טבע בעתיד כחברה מובילה, הן בתחום הגנריקה והן בביופרמצבטיקה, וכאן נכנסים שיתופי-הפעולה החדשים.

במסגרת ההסכם עם מכון ויצמן, טבע וחברת ידע - זרוע היישום של המכון - חתמו על שיתוף-פעולה, הכולל תמיכה כספית ועבודה משותפת של צוותי מחקר, במטרה לפתח באופן מואץ נוגדנים חדשים וספציפיים לטיפול בסוגים שונים של סרטן. בראש צוות החוקרים יעמוד ד"ר רוני דהן, חוקר מוביל בתחום הנוגדנים וחקר הסרטן בשיטות אימונותרפיות.

ההסכם עם אוניברסיטת תל אביב נוגע למחקר ופיתוח בתחומי הסרטן והמוח. שיתוף-הפעולה נחנך בטקס שנערך בלשכת נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת, בהשתתפות ד"ר סטפן נוק, ראש המחקר האינובטיבי של טבע; ד"ר דנה בר-און, מנהלת קשרי אקדמיה בחטיבת המו"פ הגלובלית של טבע; פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, חברת דירקטוריון בטבע; ופרופ' יואב הניס, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב למחקר ופיתוח.

בטבע ציינו כי צוותי חוקרים מטבע ומהאוניברסיטה עורכים מחקר משותף לבדיקת יעילותם של טיפולים אימונותרפיים במודלים ייחודים, תוך שילוב אנליזות מתקדמות של המערכת החיסונית, וכן מקדמים מחקר לשיפור תהליכי ייצור נוגדנים על ידי שימוש בכלי ביו-אינפורמטיקה מתקדמים. נוסף על כך, נערכים כמה פרויקטים למציאת מנגנונים חדשים להבנת מחלות מערכת העצבים. 

יום טוב סמיה ינהל עבור ג'נרל אלקטריק פעילות גז טבעי בישראל

חברת ג'נרל אלקטריק  הודיעה בתחילת השבוע כי מינתה את האלוף במילואים ד"ר יום-טוב סמיה כמנהל פעילותה בישראל בתחום האנרגיות המבוססות על גז טבעי.

בתפקידו, יוביל סמיה את פעילות האנרגיה, תחנות הכוח והשירותים שהחברה מספקת למספר רב של פרויקטים בישראל, ולפי הודעת ג'נרל אלקטריק, "יהיה אחראי על המשך הרחבת הפעילות, במטרה להכניס לארץ טכנולוגיות חדישות שמפתחת החברה". 

ג'נרל אלקטריק מציינת כי יש לחברה "שיתוף-פעולה רב שנים עם השוק הישראלי, כבר יותר משישה עשורים, במגוון פרויקטים בתחום האנרגיה ברחבי ישראל, להבטחת יעילות וזמינות האנרגיה בשוק". לדברי החברה, "סמיה מביא עמו נסיון בעל ערך רב והבנה מעמיקה של השוק הישראלי והפעילות הבינלאומית, ובהנהגתו תמשיך ג'נרל אלקטריק לקדם ולהרחיב את הפעילות בישראל מתוך המחויבות רבת-השנים שלה לשוק, וכן לפתח את פעילות המחקר והפיתוח בישראל".

קודם להצטרפותו לג'נרל אלקטריק, כיהן סמיה, אלוף פיקוד הדרום לשעבר, כמנכ"ל ונשיא חברת ICG Energy, העוסקת באנרגיה מתחדשת בעולם ובישראל, וכן כמנכ"ל משותף בקבוצת ברן. נוסף על כך, סמיה מכהן כיו"ר חברת אפולו פאוור , המפתחת מוצרים ופתרונות טכנולוגיים בתחום האנרגיה הסולארית.

סמיה הוא בעל תואר ראשון מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני במדע המדינה וביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה והמכללה לביטחון לאומי, ותואר שלישי - דוקטור למדע המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת חיפה.