"הממשלה צריכה להכיר ב-100% בהוצאות הרכב של העצמאיים"

בן גינדי (32) מספק שירותי פוליש וניקוי רצפות • "הסיבה העיקרית שאני לא עובד רק עם חברות היא מוסר התשלומים הבעייתי" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il

בן גינדי / צילום: נועם דוד, גלימפס הפקות
בן גינדי / צילום: נועם דוד, גלימפס הפקות

מי אני?

"בן גינדי, בן 32, נשוי ואב לשתי בנות מקריית אונו, ואני עצמאי מזה 9 שנים".

מה אני עושה?

"אני מספק שירותי פוליש וניקוי רצפות ללקוחות פרטיים, לארגונים ומקיים קורסי הכשרה לעובדים של חברות ניקיון ואחזקה. בעבודתי אני גורם להרבה מאוד אנשים לחייך - כי הבתים שלהם נוצצים מניקיון".

איך הגעתי לתחום הזה?

"כשסיימתי את שירותי הצבאי, אחד מחברי פתח חברה לאחזקת בניינים. יש לי רקע טכני טוב, חברתי אליו, הייתי אמון אצלו על הפעילות בתחום הפוליש ובהמשך דרכינו נפרדו, כך שאני המשכתי בתחום הפוליש באופן עצמאי, הבאתי מכונות מתאימות וכיום אני גם מסמיך בעלי תפקידים בענף".

כמה עובדים אני מעסיק?

"אני עובד לבד".

מה הקשיים שאני מתמודד איתם?

"עד לא מזמן ההתמודדות המרכזית שלי כעצמאי הייתה עם העובדה שאני לבד בשטח. וזאת, בשונה מעובדים שכירים שיש להם חברים במקום העבודה. הקושי הזה קיבל באחרונה מענה באמצעות ארגון BNI ישראל, שכל עסק מעודד ומסייע לעסק אחר בלי תמורה כספית. כך נוצר מצב שבעל מספרה מסביון ובעל חברת פוליש מקריית אונו, שאין להם שום זיקה מקצועית, משתפים פעולה, מפנים אחד אל השני לקוחות וחושפים אחד את השני להזדמנויות עסקיות".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאי?

"אחת הבעיות המטרידות היא היעדר הוודאות לגבי ההכנסות, והן נעשות בגלים בהתאם להזמנות. יש במשק בעיה קשה במוסר התשלומים, וזאת הסיבה המרכזית שאני לא עובד רק עם חברות, כי משמעות הדברים היא לרדוף אחריהן זמן רב כדי שישלמו על שירותים שקיבלו. אני מתמודד עם המצב הזה תוך עבודה פעילות נרחבת עם לקוחות פרטיים - כך שאני מצליח לשמור על איזון בהכנסות".

מה הממשלה צריכה לעשות?

"הממשלה צריכה לעשות הרבה מאוד דברים לטובת העצמאים. אחד מהם נוגע להכרה של 100% בהוצאות הרכב, שכן הרכב שלי משמש ביותר מ-90% מהמקרים לטובת עבודה ונסיעות עסקיות. למרות זאת, המדינה מכירה רק בשליש או ב-45% מהשימוש ברכב לטובת עבודה. זאת, לעומת מצב שאם הייתי קונה משאית או טנדר ענק, שזוללים המון דלק ומזהמים את הסביבה - הייתי מקבל הכרה בהוצאה של 100%".

יובל אזולאי

 

הכרה בהוצאות רכב

לפי תקנות מס הכנסה הקשורות לניכוי הוצאות רכב, רכב המשמש עצמאי ומשקלו מתחת ל 3.5 טון לא מזכה בהכרה בהוצאות רכב ברשויות המס. במקרה שמדובר ברכב שמשקלו מעל 3.5 טון, ההוצאות של בעליו יוכרו בתשלום של ביטוחים, אגרת רישוי, דלקים ושמנים, אחזקה שוטפת ותיקונים והוצאות פחת