דרעי דורש מנתניהו: מנה שני שרים נוספים ממפלגת ש"ס

זאת על רקע האפשרות שנתניהו ייאלץ לוותר על ארבעה תיקי שרים שבהם הוא מחזיק • "לאור העבודה שש"ס סבלה מייצוג נמוך בממשלה ביחס לגודלה עד עתה, אני מבקש מרה"מ למנות מטעם ש"ס את שרי העבודה, הרווחה והחקלאות"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: רפי קוץ
יו"ר ש"ס, אריה דרעי / צילום: רפי קוץ

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות שני שרים נוספים ממפלגת ש"ס, על רקע האפשרות שנתניהו ייאלץ לוותר על ארבעה תיקי שרים שבהם הוא מחזיק.

במכתב לנתניהו שפורסם לתקשורת נאמר כי מפתח המנדטים שעל-פיהם נתניהו ממנה שרים יוצר עיוות כלפי ש"ס, שהיא לפי דרעי "השותפה הגדולה ביותר של הליכוד וגם הנאמנה ביותר". 

דרעי מונה את מספרי השרים של הליכוד, 16 במספר, ל-32 מנדטים ושל איחוד מפלגות הימין שר בכיר, נפתלי בנט בביטחון ועוד שני משרדים "בינוניים" - החינוך והתחבורה. 

להלן הדוגמאות: לליכוד 32 מנדטים, ויש לו 16 שרים כולל ראש הממשלה. שר לכל שני מנדטים. לש"ס, שלה 9 מנדטים, המפלגה השנייה הגדולה בקואליציה, נותרו רק משרד הפנים ומשרד הדתות. דרעי לא מונה את
המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שכן זה לדבריו ניתן לש"ס כפיצוי על כך שבשנת 2015 הוחלט לדלל את משרד הפנים ולהעביר את מינהל התכנון מהפנים למשרד האוצר. כלומר, לשיטתו, לש"ס יש שני משרדים בינוניים בלבד. 

ודרעי מסכם: "לפיכך, ולאור העבודה כי ש"ס סבלה מייצוג נמוך בממשלה ביחס לגודלה עד עתה, אני מבקש מראש הממשלה למנות מטעם ש"ס את שרי העבודה, הרווחה והחקלאות. זה צעד הוגן, מתבקש ונותן מענה לייצוג חסר של ש"ס בכל השנים האחרונות". 

הדרישה היא לשני תיקים מהארבעה שנתניהו ייאלץ ככל הנראה למסור.

בש"ס מעריכים כי נתניהו ייענה לפחות לאחד מהמשרדים, אך עדיין לא ברור מי מחברי הכנסת של התנועה יקבל אותו.

דרעי פרסם אם המכתב הפומבי אף שהוא נחשב לאחד מבעלי הסוד הקרובים ביותר של נתניהו, וייתכן כי הדבר מעיד על מכתב מתואם שנועד להוריד מהלחץ על נתניהו למנות חברי כנסת מהליכוד למשרדים אלה.