הותר לפרסום: ישראל רבין הוא החשוד בשימוש במידע פנים במניית קדימהסטם

רבין שימש כיועץ התקשורת ויועץ ההנפקה של קדימהסטם • זו הפעם השנייה השנה שרשות ני"ע חוקרת מעשים הנוגעים לגורמים הקשורים לקדימהסטם, לאחר שהשנה נחקר גם המנכ"ל לשעבר יוסי בן יוסף במסגרת פרשת פעיל שוק ההון מנחם ויינברג

שני חשודים בביצוע פעולות תרמיתיות במניות של קדימהסטם / צילום: shutterstock, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
שני חשודים בביצוע פעולות תרמיתיות במניות של קדימהסטם / צילום: shutterstock, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

לפני זמן קצר הותר לפרסום כי ישראל רבין, פעיל שוק ההון ויועץ תקשורת, הוא החשוד העומד במרכזה של החקירה שמנהלת רשות ניירות ערך בימים אלה בקשר לחברת קדימהסטם. רבין שימש כיועץ הנפקה ויועץ קשרי משקיעים וכאיש יחסי הציבור של החברה.

לפי החשד של רשות ניירות ערך, רבין ומקורבת אליו ביצעו עבירות של שימוש במידע פנים, תרמית, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט.

במרכז החקירה שמנהלת הרשות ניצב החשד לפיו רבין והמקורבת אליו פעלו בשנים 2019-2017 באמצעות חשבונות שבשליטתם, תוך ביצוע פעולות תרמיתיות במניות של קדימהסטם, כדי להשפיע על שער המניות ותוך ביצוע עסקאות עצמיות בהן.

עוד חושדת הרשות כי רבין הניע משקיעים לבצע פעולות במסחר במניות קדימהסטם ובמניות נוספות, תוך שהוא מציג להם מצגי-שווא ומידע כוזב. את המידע הזה, סבורה הרשות, העביר רבין באמצעות קבוצות וואטסאפ שונות אותן ניהל. בכך גם עבר רבין לפי החשד על האיסור להעניק שירותי ייעוץ בניירות ערך למי שאינו מחזיק ברישיון לייעוץ, ניהול או שיווק השקעות.

בנוסף, לפי החשד, ביצע רבין עסקאות במניות קדימהסטם באמצעות חשבונות מקורביו, תוך שימוש במידע פנים שהיה מצוי בידיו מתוקף תפקידו וקשריו עם החברה. לפי רשות ניירות ערך, רבין והמקורבת אליו גם ניסו לשבש את הליכי החקירה של חוקרי הרשות במסגרת החיפוש שנערך בביתם.

שמה של המקורבת לרבין עדיין אסור לפרסום.

פרשת מנחם ויינברג

זו הפעם השנייה השנה שרשות ניירות ערך חוקרת מעשים הנוגעים לגורמים הקשורים לקדימהסטם, חברת ביוטכנולוגיה מפתחת טיפול למחלות ניוון שרירים וסוכרת. לפני מספר חודשים הסתיימה חקירת הרשות בעניינו של פעיל שוק ההון מנחם ויינברג, שנחשד בין היתר גם בביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של קדימהסטם.

במסגרת חקירת הפרשה, במרכזה עומד ויינברג, נחקר באזהרה גם המייסד והמנכ"ל הקודם של קדימהסטם, יוסי בן יוסף, שבהמשך התפטר מתפקידו. החשדות בפרשה זו סובבים סביב דיווחים של החברה משלהי 2018, אז פרסמה החברה דיווח מיידי מהותי וחיובי אודות משא-ומתן מתקדם לביצוע גיוס הון במסגרת הקצאת מניות פרטית. הדיווח השפיע על שערי ניירות הערך של חברת קדימהסטם, ובעקבותיו עלה שער מניית החברה בשיעור של 4.69%. על-פי החשד של רשות ניירות ערך, במסגרת הקשר הישיר והרציף שניהלו בן יוסף וויינברג, מסר בן יוסף לויינברג את מידע הפנים אודות הדיווחים האמורים של חברת קדימהסטם טרם פרסומם לציבור, וויינברג השתמש במידע הפנים שקיבל לטובת ביצוע עסקאות בניירות הערך של החברה.

עוד על-פי החשד, בן יוסף השתמש בבית ההשקעות רוסאריו קפיטל כדי להעביר לויינברג מאות אלפי שקלים תמורת גיוס משקיעים שביצע עבורו ויינברג, במסגרת הנפקה בה גייסה קדימהסטם 23 מיליון שקל בנובמבר 2017.

תיק החקירה בעניין הועבר לפרקליטות, שאמורה להכריע האם החשדות והראיות שאספה הרשות תומכים בהגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה. 

*** חזקת החפות: החקירה נמצאת בראשיתה. מדובר בשלב מקדמי מאוד של ההליך הפלילי. ישראל רבין ושאר הנחקרים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.