נחמיאס-ורבין לא תתמודד לנשיאות התעשיינים; תתמוך ברון תומר

במסגרת חבירתה של חברת הכנסת לשעבר לתומר סוכם בין השניים כי הוא ייבחר לתפקיד נשיא ההתאחדות, והיא תכהן כסגניתו • תומר: "כמי שראה את איילת נלחמת למען התעשייה כחברת כנסת, אני משוכנע שהיא תוכל לסייע לתעשייה בעבודת צוות מבית"

איילת נחמיאס–ורבין / צילום: דוברות הכנסת
איילת נחמיאס–ורבין / צילום: דוברות הכנסת

חברת הכנסת לשעבר איילת נחמיאס-ורבין הודיעה הבוקר (ד') כי לא תתמודד על נשיאות התאחדות התעשיינים, ובבחירות שיערכו בתחילת ינואר היא תתמוך במועמד ד"ר רון תומר, הבעלים והמנכ"ל של חברת אוניפארם. תומר צפוי להתמודד על התפקיד מול שמואל דונרשטיין, הבעלים של חברת רב-בריח, וזאת בעקבות פרישתו הצפויה של שרגא ברוש.

במסגרת חבירתה לתומר סוכם בין השניים כי הוא ייבחר לתפקיד נשיא ההתאחדות, והיא תכהן כסגניתו.

נחמיאס-ורבין כיהנה בכנסת מטעם המחנה הציוני, הקימה ועמדה בראש השדולה לקידום התעשייה בישראל. היא בת למשפחת תעשיינים, והיא שותפה ביחד עם אחיה במפעל תבליט פלסטיק, שמתמחה בטכנולוגיות השקיה ומים שייסד אביהם לפני כ-50 שנה.

במהלך החודשים האחרונים נחמיאס-ורבין התלבטה אם להתמודד לנשיאות ההתאחדות, אולם כאמור בחרה לחבור לתומר: "חרף לחצים שאתמודד בעצמי החלטתי שטובת התעשייה וההתאחדות בעת הזאת היא לשלב כוחות רעננים שידאגו לחיזוק התעשייה", היא מסרה הבוקר. "רון תומר הוא השותף הנכון לתפיסת עולמי, ואני משוכנעת שביחד נוכל להוביל ל'מתיחת פנים' להתאחדות ולקרב את הציבור אל התעשייה. בימים מורכבים אלה יש ערך אמיתי להובלת ההתאחדות בידי בני דור ההמשך, אוהבי התעשייה".

תומר התייחס הבוקר אף הוא למהלך ואמר כי "אני משוכנע שביכולתה של איילת לתרום רבות לקידומה ולהעלאת קרנה של התעשייה הישראלית. שנינו מייצגים דור שני של תעשיינים בארץ שמבינים היטב את הקשיים שמולם ניצבים רבים כמונו. כמי שראה את איילת נלחמת למען התעשייה כחברת כנסת אני משוכנע שהיא תוכל לסייע לתעשייה בעבודת צוות מבית".