לפיד: לא אדרוש רוטציה; גנץ לנתניהו: הודע אם אתה עומד על החסינות

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום כי הוא קורא לנתניהו להודיע לאזרחי ישראל אם הוא מתכוון להתעקש על החסינות עבור עצמו. "אני חוזר ופונה לרה"מ, אם תוותר על החסינות, אנו נהיה שותפים לתחילת שיח" • לפיד: "לא תהיה רוטציה. גנץ הוא המועמד שלנו לראשות הממשלה"

בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר היום (ב') בישיבת סיעת כחול לבן כי הוא קורא לבנימין נתניהו להודיע לאזרחי ישראל אם הוא מתכוון להתעקש על החסינות עבור עצמו. "אני חוזר ופונה לראש הממשלה, אם תוותר על החסינות, אנחנו נהיה שותפים לתחילת שיח. אתה גררת אותנו לבחירות פעמיים בגלל החסינות. התבצרת בקווי היסוד, לפני החסינות. וכעת אתה רוצה רוב שיאפשר לך חסינות. אני קורא לך להגיד בקולך שלא תדרוש חסינות. זה מגיע לאזרחי ישראל לדעת זאת לפני מערכת הבחירות". 

עוד אמר גנץ כי נתניהו הבטיח כי כל תיקי האישומים שלו יקרסו אחרי השימוע. "הוא הבטיח ריבונות במעלה אדומים, חיסול החמאס, שוויון בנטל, אבל לא יהיה כלום ואין כלום. עשרות שעות ישבנו בחדרי משא-ומתן, אבל נתניהו נשאר עם בלוק החסינות, דרישתו להיות ראשון ברוטציה ולא היה מוכן להתקדם בקווי יסוד. בדיונים היו אפס של מהות, אבל גם כעת לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות", אמר גנץ.

עוד ציין גנץ כי הדיונים בצמרת כחול לבן נעשים על דעתו. "אולי התרגלתם שבפוליטיקה אי-אפשר לנהל ויכוחים ודיונים, אך בכחול לבן הדיונים הם חלק מן הדרך. כל חבר כנסת שיושב כאן יוכלו להגיד לי את דעתו בחופשיות. אני שותף עם יאיר לפיד, וגם עם בוגי יעלון וגבי אשכנזי. נדון בכל מצב עד שתתקבל החלטה נכונה, וכל ההחלטות יהיו לטובת מדינת ישראל", אמר גנץ. 

לפיד: לא באתי לפוליטיקה בשביל כיסא

מקום 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, הודיע בישיבת הסיעה כי לא ידרוש רוטציה בצמרת כחול לבן. "לא תהיה רוטציה. בני גנץ הוא המועמד שלנו לראשות הממשלה. זו לא הייתה החלטה קשה. הבעיה של נתניהו היא מן הרגע שהוא החליט שהוא יותר חשוב מאזרחי המדינה. שהאזרחים צריכים לשרת אותו ולא הפוך. זה לא יקרה בכחול לבן. לא באתי לקריירה הפוליטית בשביל כיסא, היה לי יותר נוח בכסא הקודם שלי", אמר לפיד.

גנץ המשיך ופרגן ללפיד. "חברים, אני רוצה לפרגן ליאיר. אתם רואים שאפשר לקבל החלטות גם בשקט", אמר.