וואן טכנולוגיות נכנסת לתחום התשתיות: רוכשת את השליטה בחברת א. אפשטיין תמורת 11.2 מיליון שקל

במסגרת העסקה קיבלה וואן אופציה לרכישת יתרת מניות א. אפשטיין, שמוביל יואב סרנה, החל מסוף 2022 • "מדובר ברכישה אסטרטגית, באמצעותה וואן תחדור לראשונה לתחום הצפוי ליהנות מצמיחה משמעותית בשנים הבאות"

עדי אייל, בעל השליטה בוואן / צילום: תמר מצפי
עדי אייל, בעל השליטה בוואן / צילום: תמר מצפי

חברת ה-IT וואן טכנולוגיות  הודיעה היום (ב') על רכישת שליטה בחברת א. אפשטיין ובניו שבשליטת ד"ר יואב סרנה, בעסקה של 11.2 מיליון שקל שמכניסה את וואן לתחום התשתיות. וואן תרכוש 51% מהחברה, העוסקת בניהול פרויקטים בענף התשתיות והבנייה, ובעיקר בתחום התשתיות הלאומיות. במסגרת העסקה קיבלה וואן אופציה לרכישת יתרת המניות החל מסוף 2022, כנגד תמורה שתיקבע בהתאם למנגנון שעוגן בהסכם.

בוואן מציינים שהחברה הנרכשת, שציינה השנה 50 שנות פעילות, היא מחברות ההנדסה הגדולות והבולטות בארץ בתחומה. היא מספקת שירותים הכוללים תכנון ובקרה, טיפול בהליכים סטטוטוריים, טיפול בהתקשרויות חוזיות עם קבלנים ועוד. החברה מעסיקה 240 עובדים ובין לקוחותיה משרדי ממשלה, בנקים, רכבת ישראל ועוד. השותף המייסד של החברה הנרכשת הוא ד"ר יואב סרנה, המכהן כיו"ר, והוא מחזיק ב-48% מהמניות טרום העסקה. גם מנכ"ל החברה אדי קורן שותף בה. השניים התחייבו להמשיך לכהן בתפקידיהם לשלוש שנים לפחות.

העסקה משקפת לחברת א. אפשטיין שווי של כ-22 מיליון שקל, לפני חלוקת דיבידנד בסך כ-16.7 מיליון שקל שתבוצע לפני השלמת העסקה, ו-וואן תעמיד מימון ל-51% מהסכום. וואן צירפה להודעה נתונים כספיים של החברה הנרכשת, לפיהם בשנת 2018 ההכנסות היו 79.5 מיליון שקל, צמיחה של 9% ביחס ל-2017; הרווח התפעולי בשנה זו ירד ב-50.4% ל-2.4 מיליון שקל והרווח הנקי הצטמצם ב-53.6% ל-1.6 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו הכנסותיה ב-43.9 מיליון שקל, היא רשמה רווח תפעולי של כ-2 מיליון שקל ורווח נקי בגובה 1.3 מיליון שקל.

הרכישות האחרונות של וואן
 הרכישות האחרונות של וואן

עדי אייל, מנכ"ל וואן, מסר היום כי "מדובר ברכישה אסטרטגית, באמצעותה וואן טכנולוגיות תחדור לראשונה לתחום הצפוי להערכתנו ליהנות מצמיחה משמעותית במהלך השנים הבאות, וזאת בתמיכת תקציב המדינה לפיתוח תשתיות הנאמד בעשור הקרוב בהיקף של מיליארדי שקלים". הוא הוסיף שהחברה מובילת שוק וציין פרויקטים שהובילה, בהם הקמת קו הרכבת המזרחית וקו הרכבת לאורך איילון והרחבת כביש החוף.

לדברי קורן, מנכ"ל ושותף בא. אפשטיין, "העסקה היא הזדמנות מיוחדת במינה להשבחת החברה עם התחדשות טכנולוגית לטובת כלל לקוחותינו. הצוות הניהולי הבכיר, יחד איתי, נמשיך בפיתוח פעילותה גם בשנים הקרובות ונוביל אותה להישגים חדשים".

וואן נסחרת כיום בבורסה לפי שווי 1.8 מיליארד שקל לאחר שיותר מהכפילה את שווייה מתחילת השנה. החברה נשלטת על ידי קבוצת מחשוב ישיר של אייל, המחזיקה 47.6% ממניותיה. החברה פועלת בשלושה מגזרי פעילות: פתרונות ושירותי תוכנה, פתרונות תשתיות ומחשוב, ושירותים מנוהלים. בחודשים ינואר-ספטמבר 2019 הכנסות וואן צמחו ב-15.5% בהשוואה לתקופה המקבילה והתקרבו ל-1.2 מיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות גדל בכ-31% ל-60.9 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות היא בחלקה אורגנית, וחלקה מיוחס לרכישות שביצעה החברה בשנה האחרונה. 

הרכישה הנוכחית היא הרביעית של וואן בשנה האחרונה, לאחר שהוציאה קרוב ל-70 מיליון שקל עבור החברות אפ.בי.סי טכנולוגיות, אדוונטק ו-SenseBI. לא מדובר בחברת ה-IT הראשונה שמרחיבה את פעילותה לשוק התשתיות הלאומיות: בדיוק לפני שנה הודיעה חברת מטריקס על רכישת 80% מחברת דנה הנדסה בתמורה ל-52 מיליון שקל.

וואן טכנולוגיות יוצגה על ידי עורכי הדין שירי שחם ושי מרגלית ממשרד יגאל ארנון ושות', וא. אפשטיין יוצגה על ידי עו"ד אורי נכט ממשרד הרצוג פוקס נאמן.