גרטה טונברג או ג'ק מא? ברק אובמה או דונלד טראמפ? אנשי העשור בעולם - בחירת גולשי "גלובס"

מסערות פוליטיות בינ"ל ועד מהפכות טכנולוגיות שאיש לא חזה - העשור שעומד להסתיים הביא איתו אינסוף דרמות בכל תחום אפשרי • בפוליטיקה, בכלכלה, בחברה, בהייטק, במשפט ובעסקים - מי היו המשפיעים הגדולים, לטוב ולרע, של העשור האחרון בעולם? • בחירת הקהל תיחשף בגיליון החגיגי של "אנשי העשור" בשבוע הבא

אנשי העשור בעולם / צילום: גלובס
אנשי העשור בעולם / צילום: גלובס

בעוד כשבועיים תסתיים השנה האזרחית - ואיתה יינעל גם העשור השני של המאה ה-21. עשור שהתחיל כשהעולם עדיין מלקק את פצעי המשבר הכלכלי הגדול של 2008 - ומסתיים בסערות פוליטיות חוצות גבולות.

אז מה היה לנו בעשור האחרון? בתחילתו עוד הורדנו מוזיקה, חיכינו שבוע לפרק של הסדרה האהובה עלינו, וכשרצינו לתקשר עם מישהו, שלחנו SMS; פייסבוק וטוויטר עדיין נראו כמו בשורה חשובה לדמוקרטיה והדלק מאחורי האביב הערבי ומחאות יוקר המחיה בעולם; אינסטגרם רק נולדה, ובקושי הבנו מה הקטע שלה; מארק צוקרברג עוד לא נתפס כאיום על הפרטיות שלנו, וביל גייטס עדיין היה איש עסקים ממולח, ולא דוד חביב שתורם את הונו לעולם; ליידי גאגא זעזעה את העולם עם שמלת הבשר שלה, ועומר אדם עוד היה הילד הזה שעף מ"כוכב נולד".

אתם זוכרים בכלל שבמשך רוב העשור הזה, נשיא ארצות-הברית היה ברק אובמה? לפעמים נדמה שדונלד טראמפ, עם סערות הטוויטר והפייק ניוז שלו, היה כאן מאז ומעולם. 

מי היו האנשים החשובים והמשפיעים של העשור הזה בעולם, לטוב ולרע? "גלובס" פותח בסקר העשור - בואו להצביע ולהשפיע על בחירת הקהל.

להצבעה לאנשי העשור בישראל לחצו כאן.