שני מגדלים בגובה 30 קומות ייבנו בגן הטכנולוגי מלחה בירושלים

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה תוכנית להקמת מתחם מסחר ותעסוקה בשכונה. המתחם משתרע על פני 17 דונם ונמצא בצפון מזרח הגן הטכנולוגי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים החליטה להפקיד תוכנית להקמת מתחם מסחר ותעסוקה בגן הטכנולוגי מלחה. השטח המדובר הוא מתחם בגודל של כ-17 דונם הממוקם במזרח וצפון מתחם הגן הטכנולוגי במלחה. בחלק המזרחי של המתחם, התוכנית כוללת הקמת שני מגדלים בגובה של עד 30 קומות מעל שלוש קומות מסחר. בחלק הצפוני של המתחם היא כוללת שני מבנים נוספים בגובה חמש קומות עם חזית מסחרית לכיוון רחוב אגודת ספורט מכבי ולכיוון קניון מלחה. סה"כ מוצעים בתוכנית 128 אלף מ"ר שטחי בנייה וכן וחניון בו כ-1,480 מקומות חניה. התוכנית היא ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים והגן הטכנולוגי ונערכה ע"י משרדי האדריכלים יסקי מור סיון ויגאל לוי.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "הקמת מתחם המסחר והתעשייה עתירת הידע, תהווה נדבך משמעותי בהתחדשות אזור דרום מערב ירושלים ובביסוסו כרובע עירוני איכותי ומוקד משיכה לאוכלוסייה צעירה ויצרנית בירושלים לרווחת תושבי ירושלים וסביבותיה. התוכנית מצטרפת לתוכניות נוספות בדרום מערב העיר, המקודמות כיום בהתאם לתוכנית האב, ואשר במסגרתן צפויה תוספת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כמיליון מ"ר".

יו"ר ועד תושבי שכונת מלחה, דרור בקל, ששוחח עם "גלובס" הביע חוסר שביעות-רצון מקידום התוכנית המוצעת ואמר "אנחנו רואים בדאגה את אישור התוכנית להפקדה. התוכנית שמצטרפת להרחבה הלא מידתית של קניון מלחה נערכה בלי תוכנית כוללנית לכל אגן מלחה, שמכמתת את ההשפעות של הבנייה החדשה על התחבורה, הסביבה והתושבים".