בתוכנית: תוספת של 1,000 חדרים למלונות ים המלח

כיום מספר החדרים במלונות ים המלח עומד על כ-4,000 • רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות הודיעו על זוכים בשני מכרזים • מחיר הזכייה הסופי עומד על יותר מ-55.5 מיליון שקל, וכללי המכרז מחייבים את הזוכים לסיים את הבנייה בתוך שש שנים

ים המלח על המפה: אחרי קיפאון בבנייה באחד האזורים המתוירים בישראל, בשנים הקרובות יקומו עוד ארבעה בתי מלון שיכללו יותר מ-1,000 חדרים באזור ים המלח. כיום מספר החדרים בים המלח עומד על כ-4,000.

רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות הודיעו היום (ג') על זוכים בשני מכרזים: חברות אפריקה ישראל, פתאל מלונות, אלעד מלונות וברקליס ישראל.

מחיר הזכייה הסופי עומד על יותר מ-55.5 מיליון שקל, כאשר כללי המכרז מחייבים את הזוכים לסיים את הבנייה בתוך שש שנים. חלק מהבנייה תיעשה באזור תיירות חדש הממוקם בין עין-בוקק ליישוב חמי זוהר.

חברת אפריקה ישראל זכתה במגרש היחיד ששווק באזור חמי זוהר המחודש. במלון מתוכננים להיבנות 220 חדרים (מתוכם 20 חדרים בתמריץ לבנייה ירוקה), במחיר זכייה סופי של 17.7 מיליון שקל.

במגרש נוסף המיועד לבנייה מלונאית זכתה רשת פתאל. המלון יוקם על שפת המים באזור הפיתוח החדש, שבין עין-בוקק לחמי זוהר, והוא ימנה 198 חדרים (מתוכם 18 חדרים בתמריץ לבנייה ירוקה). פתאל תשלם על המגרש לרשות מקרקעי ישראל סך של 12.4 מיליון שקל. התוכנית כוללת גם בנייה של בית מלון בלשון שתיכנס לתוך המים בשני מגרשים המיועדים לבנייה מלונאית.

באזור הפיתוח החדש בין עין-בוקק לחמי זוהר זכתה חברת אלעד מלונות. מגרש אחד מיועד להקמת מלון שימנה 253 חדרים (מתוכם 23 בתמריץ לבנייה ירוקה). המלון יוקם על שפת המים. המחיר ששולם עבור המגרש הוא 19.2 מיליון שקל. מגרש שני מיועד לבניית מלון בתוך שטח המים עצמם, במתחם שיכלול 330 חדרים (מתוכם 30 חדרים תמריץ לבנייה ירוקה). המגרש שווק גם עבור מרכז ספא שימוקם גם הוא במתחם על המים. 

מלון חדש בים המלח / באדיבות משה ספדיה אדריכלים בע"מ
 מלון חדש בים המלח / באדיבות משה ספדיה אדריכלים בע"מ

אל תוכנית השיווק המלונאית מצטרפים שני שטחים נוספים: האחד מיועד למסחר, והשני למרכז כנסים אזורי. בהקמת המרכז המסחרי החדש זכתה חברת ברקליס ישראל, המחזיקה בקניון DEAD SEA MALL שנחנך אשתקד. השטח שבו זכתה ברקליס להקמת מרכז מסחרי משתרע על כ-26.6 מ"ר, והוא ייבנה באזור הפיתוח החדש, בין עין-בוקק ליישוב חמי זוהר. מחיר הזכייה עמד על כ-8.6 מיליון שקל. את מרכז הכנסים תקים אלעד מלונות, והוא ישתרע על שטח של 11.5 מ"ר. עבור השטח הזה תשלם החברה כ-3.1 מיליון שקל.

שיעור התפוסה הממוצע במלונות ים המלח עומד על כ-72%, כשהוא משקף ירידה מהשנים הקודמות. בתמהיל האורחים יש רוב לתיירים הישראלים לעומת התיירים הזרים.