"'כתבלבי הפרקליטות": מועצת העיתונות בגינוי חריף לדברי שר המשפטים אמיר אוחנה

המועצה יוצאת הבוקר נגד ההתבטאות של המשפטים אמיר אוחנה, שהשתמש ביטוי "כתבלבי הפרקליטות" כדי לתאר את כתבי חדשות 13 ובפרט את כתב המשפט אביעד גליקמן • "צר לנו כי שר המשפטים ממשיך במסע ההסתה והשיסוי נגד עיתונאים אמינים"

אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ
אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ

מועצת העיתונות יוצאת הבוקר (ד') בגינוי חריף להתבטאות של המשפטים אמיר אוחנה, שהשתמש ביטוי "כתבלבי הפרקליטות" כדי לתאר את כתבי חדשות 13 ואת כתב המשפט אביעד גליקמן באופן ספציפי.

"מועצת העיתונות מגנה את הביטוי 'כתבלבי הפרקליטות', שהצמיד שר המשפטים לעיתונאים מקצועיים המסקרים את התחום המשפטי ודיווחיהם אינם תואמים את ציפיותיו של ראש הממשלה לסיקור חיובי בלבד", נכתב בהודעת המועצה.

הביטוי החריף נאמר אתמול (ג') כחלק מריאיון שנתן אוחנה ליעקב ברדוגו בגלי צה"ל.

"כתבי ערוץ 13 לא מפסיקים לתקוף אותך. מה תעשה הלאה?", שאל ברדוגו, ואוחנה ענה בציניות: "אנה אלף, לאן אפנה? איך אמשיך מכאן? בגלל כעסם של 'כתבלבי הפרקליטות', ביניהם גליקמן שאיננו ראוי לתואר עיתונאי".

על כך מוסרת הבוקר מועצת העיתונות: "צר לנו כי שר המשפטים ממשיך במסע ההסתה והשיסוי נגד עיתונאים אמינים, המצביעים על פגמים במוסדות השלטון ובהליכי קבלת החלטות. תקשורת מבקרת היא נדבך מרכזי בדמוקרטיה הישראלית - אנו מצפים משר משפטים בישראל להיות שותף מלא בהגנה עליה". 

מי יהיו אנשי העשור של ישראל? הצביעו והשפיעו על בחירת הגולשים