עסקת פרשמרקט-ביתן ממריאה: אלה שלושת הסניפים שבדרך לאחים אמיר

ל"גלובס" נודע כי סניפי יינות ביתן שיעברו לידי פרשמרקט בשבועיים הקרובים הם סניף בבלי בת"א, סניף מרום נווה ברמת גן והסניף בשכונת רבין בחולון • את התשלום תבצע פרשמרקט באופן יחסי מתוך העסקה בהתבסס על מחזור המכירות של כל סניף

נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף
נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף

עסקת ביתן-פרשמרקט יוצאת לדרך: אחרי העיכוב בהשלמת העסקה, ל"גלובס" נודע כי שלושה סניפים צפויים לעבור בימים הקרובים מקבוצת יינות ביתן של נחום ביתן לידי פרשמרקט של האחים שלומי ויוסי אמיר. מדובר בסניף בבלי בתל-אביב, בסניף מרום נווה ברמת גן ובסניף בשכונת רבין בחולון.

הסניף בחולון יעבור לפרשמרקט כבר בתחילת השבוע, ואילו סניפי מרום נווה ובבלי יועברו בשבוע שלאחר מכן. את התשלום תבצע פרשמרקט באופן יחסי מתוך העסקה בהתבסס על מחזור המכירות של כל סניף.

מדובר בשלושה מתוך שבעה סניפים של הקבוצה שנכללו בעסקה המקורית, ששטחם הכולל הוא כ-7,000 מ"ר, ומכירותיהם המצרפיות בשנה האחרונה הסתכמו בכ-240 מיליון שקל.

בנוגע לארבעת הסניפים הנותרים - סניף מיקדו סנטר בשכונת תל-ברוך, הסניף ברחוב כורזין גבעתיים, הסניף בפרויקט מגדלי תל-אביב וסניף דיזנגוף סנטר בתל-אביב - טרם התבהרה התמונה. 

ככל הידוע, עיקר המחלוקת בין הצדדים נגעה לשני סניפים: האחד בגבעתיים, שהתברר כי שליש מהמחזור שלו מגיע מהאונליין; והשני במיקדו סנטר בתל-אביב, בו בעלי הנכס, מוטי בן משה, בעל השליטה בחברת הרבוע הכחול נדל"ן, מונע מביתן להעביר את הסניפים שפועלים בנכסיו.

לאחרונה השלימה המתחרה ויקטורי שבשליטת אייל רביד רכישת ארבעה סניפים של יינות ביתן (מתוך חמישה שתוכננו במקור) ואף הספיקה לפתוח אותם בערים.