הצרות של ביתן הן ההזדמנות של האחים אמיר: פרשמרקט רוכשת 7 סניפים של יינות ביתן בגוש דן תמורת 110 מיליון שקל

עבור פרשמרקט זוהי רכישה שנייה של פעילות במרכז הארץ, לאחר שקנתה את רשת סופר דוש מבת ים ב-138 מיליון שקל • לנחום ביתן העסקה תסייע לצמצם את חובותיו לספקים ולנאמני רשת מגה

רשת המזון פרשמרקט חתמה על עסקה לרכישת 7 סניפים מידי רשת יינות ביתן, שבשליטת נחום ביתן, בתמורה לכ-110 מיליון שקל. בשבועות האחרונים חיפש ביתן רוכש לסניפים שבבעלותו, על רקע קשיי תזרים אליהם נקלעה פעילות הרשת לאחרונה. העסקה תסייע לביתן לצמצם חלק מהחוב לנאמני רשת מגה, שאותה רכש לפני כשלוש שנים, העומד על כ-150 מיליון שקל, וסכום דומה שהוא חייב לספקים וגורמים נוספים.

העסקה כוללת כאמור 7 סניפים של יינות ביתן ומגה, בשטח כולל של כ-7,000 מ"ר, שמכירותיהם המצרפיות בשנה האחרונה הסתכמו בכ-240 מיליון שקל. הסניפים שרוכשת פרשמרקט מביתן נחשבים לרווחיים והמוצלחים מבין סניפי הרשת, וממוקמים בת"א ובערים הסמוכות לה: מיקדו סנטר בשכונת תל ברוך; שכונת רבין בחולון; שכונת מרום נווה בר"ג; רחוב כורזין גבעתיים; פרויקט מגדלי ת"א; רחוב בבלי בת"א ודיזנגוף סנטר בת"א.

כאמור המכירה הנוכחית עשויה לספק לביתן הקלה מסוימת ביחס לעיכוב התשלומים לספקים עמו התמודדה הרשת שבבעלותו לאחרונה, וביחס לחוב לנאמני רשת מגה, אך היא רחוקה מלהספיק לתשלום מלוא ההתחייבויות שנטל על עצמו ברכישת הרשת. בחודש שעבר נחשף ב"גלובס" כי קבוצת יינות ביתן מעכבת תשלומים לספקים ומציגה ירידה חדה במכירות, וכי בעל השליטה ברשת הזרים לה עשרות מיליוני שקלים במהלך 2019.

גברה על מתחרות ותתרחב באזור ת"א

מבחינת הרוכשת, פרשמרקט, מדובר בהישג לאחר שגברה על מתעניינים נוספים מהענף - בהם ויקטורי, וכן רשתות נוספות שלטשו עיניים לסניפים של יינות ביתן. רכישת הסניפים היא בהתאם לאסטרטגיה העסקית של פרשמרקט ותאפשר לה להרחיב את פעילותה באזור ת"א. פרשמרקט מציינת כי בכוונתה לממן את הרכישה באמצעות הלוואה בנקאית ואמצעים עצמיים, ולהערכתה ההשקעות שתבצע בסניפים הנרכשים לא יהיו בסכום מהותי עבורה. עם השלמת העסקה, תחל פרשמרקט להפעיל את הסניפים תחת אחד המותגים שלה, במקום המותגים של קבוצת ביתן.

בנוסף לסני פים, תרכוש פרשמרקט במועד השלמת העסקה את המלאי המצוי בהם, במחיר עלות. מועד ההשלמה נקבע לתקופה שבין 2 ל-10 בנובמבר. עוד מציינת פרשמרקט כי בתוך שני ימים מחתימת העסקה היא תפקיד בנאמנות ערבות בנקאית של 20 מיליון שקל, כהוכחת רצינות.

אם העסקה תושלם, תהיה זו הרכישה השנייה של פרשמרקט, בשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, מאז שהחברה הונפקה בבורסה בת"א לפני כמה חודשים. ביולי האחרון רכשה פרשמרקט מידי עזרא דוש את רשת סופר דוש מבת ים, בעלת ארבעה סניפים, בתמורה ל-138 מיליון שקל. מחזור המכירות השנתי של סופר דוש נאמד ב-400 מיליון שקל. פעילותה של פרשמרקט, טרם שתי הרכישות האחרונות, נעשתה תחת מגוון מותגים שכללו מלבד שם החברה (פרשמרקט) גם את היפר דודו, מחסני להב, מחסני מזון וטיפ טוב - בסך הכול 31 סניפים עם שטחי מכירה בהיקף קרוב ל-23 אלף מ"ר.

למרות שעל דבר העסקה עדכנה פרשמרקט אתמול (ב') לאחר סיום המסחר, מנייתה קפצה במהלכו בכ-8%. עם העליות אתמול השלימה המניה טיפוס של כ-30% מאז הונפקה בחודש מאי האחרון, ומשקפת לפרשמרקט שווי נוכחי של כ-1.2 מיליארד שקל.