ההפרעות הסלולריות חוזרות לדרום וליישובי עוטף עזה

ההפרעות מגיעות מכיוון מצרים או עזה וזאת בתגובה להפרעות שיוצרות חלק מהחברות הסלולריות בישראל

עוטף עזה/ צילום: רפי קוץ
עוטף עזה/ צילום: רפי קוץ

ההפרעות הסלולריות מכיוון מצרים או עזה חזרו ביתר שאת והחל מאתמול בערב ניכרת הפרעה לחברות הסלולריות בהיקף נרחב ביישובי עוטף עזה. ככל הנראה מדובר בהפרעה יזומה שמגיעה מכיוון מצרים והיא מגיעה עקב הסכסוך בין ישראל למצרים שנובעים מהפרעות של חלק מהחברות הישראליות לרשתות המצריות, והמצרים מגיבים לכך בהפרעות יזומות מצידם. הטיפול בסוגיה הועבר לצה"ל ולמשרד התקשורת. בשנה שעברה היו הפרעות דומות והן הופסקו אחרי שישראל הבטיחה שתטפל בהפרעות מכיוון חלק מהחברות הישראליות. בקרב החברות הסלולריות הערכה היא שההפרעות מגיעות מכיוון עזה מאזור כיסופים

ההפרעות המגיעות מכיוון מצרים פוגעות גם ברשתות הסלולריות בעזה ובעיקר ביישובי עוטף עזה. מדובר בהפרעות הנגרמות על ידי משדרים רבי עוצמה שפשוט מונעים את התקשורת הסלולרית במאות אתרים סלולריים בדרום ופשוט מפילים את האתרים. בעבר המצרים טענו שהם עושים זאת על מנת להילחם בחוליות טרור באזור סיני, אבל בצד הישראלי הבינו שמה שעומד מאחורי הפעולה הוא לא רק ניסיון להילחם בטרוריסטים אלא גם להעביר לישראל מסר שהיא חייבת להפסיק את ההפרעות מכיוונה לכיוון מצרים.

מזה שנים ארוכות מתלוננות חלק ממדינות האזור על ההפרעות המגיעות מישראל שלא מתיישרת עם התקינה העולמית בתחום התדרים הסלולריים. ישראל נדרשת לפנות את התדרים בתחום ה - 850 מגה הרץ, תדרים שמפריעים ומשבשים קליטה אצל מדינות שכנות החל מטורקיה, קפריסין, וכלה במצרים וירדן.

במשרד התקשורת כבר הודיעו לפלאפון וסלקום שהן החברות היחידות שמשדרות בתדר הבעייתי, כי עליהן להפסיק את השימוש בתדרים אלה, אלא שהחברות דורשות פיצוי על הפינוי שעלותו מאות מיליוני שקלים. כל הצדדים מפנים את חיצי הביקורת גם למשרד האוצר שמערים את הקשיים מצידו ומגלה יחס סלחני לסיטואציה שנוצרה.

בקיץ האחרון התנהלו שיחות רציניות מאד עם הקפריסאים שסבלו מהפרעות שסלקום יצרה. ההפרעות מתגברות בעיקר בקיץ ובישראל הודיעו לסלקום ולפלאפון שבתחילת השנה הבאה המדינה מתכוונת לקחת להם 5 מגה בתחום ה-850 מתוך ה-10 מגה שברשותן, ובהמשך הוא יקצה להם תדרים חליפיים.