נתניהו מתחזק וכך גם הרשימה המשותפת: סקר הסקרים בפעם האחרונה לבחירות מועד ג׳

מדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה • סקר הסקרים בודק מי מתחזק, מי נחלש, ומי מתנדנד סביב אחוז החסימה • כל הסקרים מכל כלי התקשורת • "גלובס" עושה סדר ומביא את המספרים העדכניים ביותר של מערכת הבחירות הסוערת

סקר הסקרים
סקר הסקרים

משוויון ועד פער לטובת הליכוד - הסקרים האחרונים שפורסמו הערב במהדורות החדשות של ערוצים 12 ו-13 מציגים הבדלים קלים, בעיקר ביחס לתמימות הדעים ששררה עד כה בין הסוקרים השונים. בחדשות 13 נרשם שוויון 33 בין הליכוד וכחול לבן, ואילו בחדשות 12 קיבלה מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו 35 מנדטים, לעומת 33 לזו של בני גנץ.

אלה תוצאות יתר המפלגות. בחדשות 13 הרשימה המשותפת עם 15, העבודה-גשר-מרצ עם 9, ש"ס וימינה עם 8 כל אחת ויהדות התורה וישראל ביתנו עם 7 כל אחת. בחדשות 12 המשותפת עם 14, העבודה-גשר-מרצ עם 9, ש"ס ויהדות התורה עם 8 כל אחת, ימינה עם 7 וישראל ביתנו עם 6 בלבד.

גרף הממוצע מבוסס על 5 הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי התקשורת.

פירוט הסקרים

■ סקר חדשות 13 מתאריך 28 בפברואר
סקר חדשות 12 מתאריך 28 בפברואר
■ סקר ישראל היום ו-i24news מתאריך 28 בפברואר 
■ סקר מעריב מתאריך 27 בפברואר   
סקר  כאן 11 מתאריך 27 בפברואר  

28 בפברואר

שוויון בין הליכוד וכחול לבן בשני סקרי הבוקר - בישראל היום שתי המפלגות עומדות על 33 מנדטים, ואילו במעריב על 34. בהמשך הטבלה התוצאות די דומות, מלבד ימינה שבמעריב זוכה ל-7 מנדטים, כמו ברוב הסקרים האחרונים, ואילו בישראל היום מקבלת 9 מנדטים - תוצאה שאם אכן תתגשם תהיה הצלחה גדולה עבור מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד. בממוצע חמשת הסקרים האחרונים, הליכוד שומרת על הובלה קלה של מנדט אחד. 

היום הוא היום האחרון לפרסום סקרים לפני הבחירות שיתקיימו ביום שני, ועל כן צפויים עוד סקר או שניים במהדורות החדשות בערב - ולאחר מכן דממה עד לפרסום המדגמים. בניגוד למערכות בחירות קודמות, שבהן נצפו מדי פעם הבדלים גדולים בין תוצאות הסקרים בגופי התקשורת השונים, הפעם ישנה תמימות דעים כמעט מוחלטת. התוצאות חוזרות על עצמן כבר חודשים, ואפילו התזוזה הקלה של הימים האחרונים לטובת הליכוד היא בתוך טווח טעות הדגימה. 

בשורה התחתונה, נראה שגם הפעם לא תהיה הכרעה ברורה והמפתח לממשלה נשאר בידי ליברמן - שיידרש להחליט אם הוא מצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו וכך בעצם חוזר בו מההבטחה לא לעשות זאת (מהלך שאם היה עושה באפריל 2019 היה מייתר את הצורך בשתי מערכות בחירות נוספות), או שהוא ממשיך לנסות לכפות ממשלת אחדות. בשלב זה הוא התחייב שלא יהיו בחירות מועד ד', אך מניסיוננו באמת אין לדעת.

28 בפברואר בוקר

הליכוד עוקפת לראשונה את כחול לבן בממוצע 5 הסקרים האחרונים ומתייצבת בצמרת הטבלה - זאת לאחר שסקר שפורסם הערב בכאן 11 צופה למפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו 35 מנדטים ולמפלגתו של בני גנץ 34 מנדטים. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה, שגבר לאחרונה, עם 14 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ נחלשת מעט ל-8 מנדטים וישראל ביתנו נחלשת ל-6 מנדטים.

ייתכן שאפקט הימים האחרונים לבחירות, שהציבור הישראלי מכיר מצוין מרוב מערכות הבחירות האחרונות, שבמסגרתו בישורת האחרונה זורמים קולות רבים למפלגות הגדולות על חשבון הקטנות - זה בדיוק מה שקורה עכשיו. את התחזקות הליכוד אפשר לייחס בין היתר לקמפיין "צאו להצביע" שנתניהו מוביל בימים האחרונים, לצד זאת שהקמפיין של כחול לבן לא מצליח לייצר סחף דרמטי. ייתכן שגם החשיפה של חדשות 12 הערב, לפיה יועצו של גנץ הטיל ספק ביכולתו להנהיג את המדינה, תחליש עוד את המפלגה עד יום שני.

הסקרים האחרונים יפורסמו מחר, ואז תתקבל התמונה העדכנית והקרובה ביותר לבחירות, לפני המדגמים של ליל 2 במרץ. 

27 בפברואר

לראשונה במערכת הבחירות הנוכחית - שוויון בין הליכוד וכחול לבן בממוצע 5 הסקרים האחרונים. מסקר שפורסם הבוקר בכאן 11 עולה כי הליכוד מובילה במנדט אחד על כחול לבן 34-33, הרשימה המשותפת עם 14, העבודה-גשר-מרצ עם 10, ש"ס עם 8 ויהדות התורה, ישראל ביתנו וימינה עם 7. 

סבבי לחימה כמו זה שמתרחש ביומיים האחרונים סביב רצועת עזה נוטים לחזק את מפלגות הימין בכלל ואת הליכוד בפרט, בעיקר כשמדובר בימים האחרונים לפני הבחירות. בשלב זה מדובר על הפסקת אש, אך אין לדעת מה יולידו הימים הקרובים.

24 בפברואר

בצל חילופי האש בדרום ובהלת הקורונה, סקר שפורסם הערב בחדשות 13 שוב חוזה כי הליכוד עוקפת את כחול לבן במנדט אחד - 33 מול 32. נראה שהשינוי נובע פחות מהתחזקות של הליכוד על חשבון מפלגות אחרות בבלוק הימין, ויותר מכך שכמה מנדטים של כחול לבן נודדים לכיוון העבודה-גשר-מרצ, שאולי מאבדת מנדט אחד לטובת הרשימה המשותפת, אך מפצה על כך ב-2-3 מכחול לבן.

תוצאות יתר המפלגות דומות לאלה שנראו בחודשים האחרונים, אם כי בשלב זה עבור ימינה וישראל ביתנו 8 מנדטים הם תוצאה מוצלחת במיוחד. בשביל ש"ס 8 הם כבר המינימום, ואילו יהדות התורה עדיין עם אותם 7 מנדטים קבועים. 

בכל מקרה, נראה שהחיים בישראל הפכו לרצף של סבבים - סבב בחירות, סבב לחימה וחוזר חלילה. אם המצב בדרום יסלים, ובמקביל בהלת הקורונה תגבר, ייתכן שאנו עומדים בפני מערכת בחירות עם אחוז הצבעה נמוך במיוחד, שעשוי גם להטות את התוצאות לאחד הכיוונים. בכל מקרה, בשלב זה לא נראה שאנחנו הולכים לקראת הכרעה. 

23 בפברואר

שבוע לבחירות, ולראשונה מתפרסמים הערב שני סקרים שבהם הליכוד עוברת את כחול לבן - לפי חדשות 12 וחדשות כאן 11, מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מובילה במנדט אחד על זו של בני גנץ. נראה שהמהפך הזעיר נובע הן מכך שהליכוד מתחזקת על חשבון מפלגות בגוש הימין כמו ימינה והמפלגות החרדיות, והן שכחול לבן נחלשת לטובת העבודה-גשר-מרצ והרשימה המשותפת.

בממוצע חמישה הסקרים האחרונים כחול לבן עדיין בראש הטבלה, אך כשמדובר במספרים כאלה קטנים - קשה מאוד להסיק מכך לגבי מה שמחכה לנו בליל שני הבא. השבוע האחרון לקמפיין עוד לפנינו, ובהחלט ייתכן שבימים אלה ישלפו המפלגות את התותחים הכבדים ביותר שלהן, בניסיון להשיג קולות של הרגע האחרון. 

וברקע כל זאת מגפת הקורונה, שככל הנראה כבר נמצאת בישראל ומייצרת היסטריה רבה, עד שישנם כבר דיבורים על כך שהיא צפויה לפגוע באחוזי ההצבעה. 

21 בפברואר

10 ימים לבחירות, ושני הסקרים שפורסמו הבוקר במעריב ובישראל היום מציגים תוצאות דומות מאוד לאלה שהתרגלנו לראות בחודשים האחרונים, פלוס מינוס מנדט אחד. הסקר היחיד בתקופה האחרונה שקצת שובר את התבנית נערך על ידי מכון הסקרים דיירקט פולס של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה שלמה פילבר, וצוטט אמש בכמה אתרי חדשות חרדיים, ולפיו הליכוד מובילה עם 33 מנדטים וכחול לבן עם 31 בלבד. זו תוצאה שונה לחלוטין מאלה של כל הסקרים האחרונים, אך גם היא לא הצליחה להזיז את גרף הממוצע שלנו. 

בעבר חשפה טל שניידר ב"גלובס" כי מכון דיירקט פולס משתמש בשיטות מדידה שאינן מקובלות בתחום  כמו סמסים, ועל כן אמינות סקריו מוטלת בספק. אחרי שאמרנו את זה, נזכיר שגם שאר הסוקרים לא בדיוק קולעים בול לתוצאות בשנים האחרונות, בארץ ובעולם, מקובלות שיטותיהם ככל שיהיו. 

19 בפברואר

פחות משבועיים לבחירות, בחדשות 12 פורסם הערב סקר שתוצאותיו זהות בדיוק לסקר הקודם שפורסם שם, לפני כשבוע. כחול לבן בראש הטבלה עם 35 מנדטים, הליכוד אחריה עם 33, הרשימה המשותפת עם 13, העבודה-גשר-מרצ עם 9, ש"ס ויהדות התורה עם 8 כל אחת, ימינה וישראל ביתנו עם 7 כל אחת. עוצמה יהודית עדיין בחוץ. 

לאור תמימות הדעים ששוררת בין הסוקרים השונים בחודש שחלף מאז סגירת הרשימות, יהיה מעניין במיוחד לבחון את התחזיות אל מול תוצאות האמת ב-3 במרץ. 

17 בפברואר

שבועיים בדיוק לפני בחירות מועד ג', ועדיין אין כל תזוזה במפה הפוליטית. אם בבחירות אפריל 2019 השבועיים האחרונים היו ביצה מדממת של קמפיינים נגטיביים והכפשות הדדיות ובחירות ספטמבר 2019 בדיוק נזכרו להתעורר בשלב הזה, בחירות מרץ 2020 עדיין שקועות בשינה עמוקה. לציבור נמאס, לפוליטיקאים נמאס ולתקשורת נמאס. בסקרים שפורסמו הערב בחדשות 13 ובוואלה! מתקבלת תמונה דומה למדי לזו שכבר התרגלנו לראות בחודשיים האחרונים. 

אמנם כחול לבן מצליחה להגדיל את הפער בינה לבין הליכוד במנדט אחד בסקר חדשות 13 הערב ועומדת על 36 לעומת 33 לליכוד, אך בממוצע מפלגתו של בני גנץ עדיין מובילה ב-2 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת עם 14, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו עם 8 מנדטים כל אחת, והיתר עם 7. התזוזה היחידה שניכרת בסקר וואלה! היא התחזקות קלה של העבודה-גשר-מרצ ל-10 מנדטים לראשונה, אך בממוצע המפלגה עדיין עם 9. באופן כללי, בגלל הדמיון הרב בין הסקרים, בממוצע התוצאות כמעט זהות, פלוס מינוס מנדט אחד לכאן או לשם. אם כך ייראו תוצאות הבחירות, שוב נישאר ללא הכרעה ברורה.

14 בפברואר

שלושה שבועות לבחירות, ומפת המנדטים עדיין ללא שינוי. אם בשבועות האחרונים עוד היתה שונות קלה בין הסקרים של גופי התקשורת השונים, הרי שסקרי סוף השבוע הנוכחי, שפורסמו בחדשות 12, מעריב וישראל היום, כמעט זהים זה לזה. זהים ברמה שאם המצב יישאר כך עד הבחירות - והסוקרים עדיין לא יצליחו לקלוע לתוצאות האמת - אפשר באמת יהיה להכריז על התחום כשייך לעבר.  

התזוזות היחידות שניתן לראות בהשוואה לשבוע שעבר היא התחזקות של העבודה-גשר-מרצ ל-9 מנדטים בממוצע, והיחלשות קלה של ישראל ביתנו ל-7 מנדטים בממוצע. כך נוצר מצב משונה שבו המפלגה שמייחסים לה את הכוח הרב ביותר - כלומר זו שתקבע איזו ממשלה תקום, אם תקום - היא המפלגה הקטנה ביותר (בהנחה שעוצמה יהודית נשארת בחוץ, כפי שמראים הסקרים כרגע).

מפלגתו של אביגדור ליברמן עדיין משמשת לשון מאזניים בכל הקשור לממשלת ימין, שכן ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להקים ממשלה כזאת בלעדיה, אבל אם שתי המפלגות הגדולות יסכימו על ממשלת אחדות - לא יהיה להן צורך בה. גם התסריט הדמיוני והבלתי סביר שהועלה השבוע, ולפיו תיתכן ממשלת כחול לבן-איחוד השמאל-ישראל ביתנו לא מגיע ל-61 מנדטים. כך שממשלת אחדות או בחירות מועד ד' הן שתי האופציות היחידות שעומדות על השולחן כרגע, כל עוד ליברמן איתן בדעתו לא להצטרף לממשלת ימין.

7 בפברואר 

פחות מחודש לבחירות, ומפת המנדטים בקיפאון מתמשך - כך עולה מסקרי סוף השבוע. ממוצע הסקרים שפורסמו בוואלה!, מעריב וישראל היום בשיתוף i24 News כמעט זהה לממוצע סקרי השבועות האחרונים, וגם הפתרון הקואליציוני של ממשלת אחדות עדיין נראה כמו היחיד האפשרי, במגבלות המוכרות. כחול לבן עדיין מובילה מעט על הליכוד, הרשימה המשותפת עומדת על אותם 13 מנדטים - וכל היתר מקבלות 8 בממוצע.

בשלב זה נראה שלא משנה איזו דרמה תפקוד אותנו - ירי לדרום, ירי בשטחים, פיגועי דריסה, תוכניות שלום במעמד צד אחד או אפילו החזרתה של "שבויה" וביקורים דיפלומטיים בסודאן - למפת המנדטים זה לא ישנה כהוא זה. גם הפוליטיקאים יודעים שהציבור הישראלי מאס בקמפיינים, ובקושי מנהלים כאלה. גם כך התחושה היא שמה שהיה הוא שיהיה. 

נותר רק לחכות לשבועיים האחרונים ולראות אם יישלפו התותחים הכבדים שבעזרתם ינסו המפלגות הגדולות לשתות את קולות המפלגות הקטנות, או שהאדישות תישמר. ואם כך - מה היא תעשה לאחוזי ההצבעה? 

31 בינואר

דבר לא יזיז את הציבור הישראלי מאדישותו - כך עולה משני סקרים שפורסמו הבוקר במעריב וב-103FM, ולפיהם למרות האירועים הדרמטיים של הימים האחרונים, אין כמעט שינוי בתמונת המנדטים. כחול לבן היא עדיין המפלגה הגדולה ביותר, הליכוד עדיין נושפת בעורפה עם פער של מנדטים בודדים, המשותפת עומדת על אותם 13 מנדטים בממוצע וכל היתר נעות בין 7 ל-9 מנדטים, תלוי את מי שואלים ובאיזה יום.

כל הסימנים מצביעים על כך שגם במערכת הבחירות הנוכחית לא תקום ממשלה - זאת בהנחה שאף אחד מהצדדים, בנימין נתניהו או בני גנץ, לא יתקפל ויאפשר לשני להיות ראשון ברוטציה, ושאביגדור ליברמן לא יחליט להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו. 

בשורה התחתונה, גם תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, המכונה "תוכנית השלום" אף שהיא מתעלמת לחלוטין מקיומם של הפלסטינים ועל כן לא ברור בין מי למי היא אמורה להשכין שלום, ואפילו פסטיבל השבתה של נעמה יששכר במטוס ראש הממשלה, בטקס שבאמת אין מילים לתאר את מידת הגיחוך והציניות שלו, לא גרמו לציבור הישראלי להתעורר מתרדמתו.

29 בינואר 2020

הליכוד מצמצמת את הפער בצמרת, אבל כחול לבן היא עדיין המפלגה הגדולה ביותר - כך עולה משלושת הסקרים שפורסמו הערב במהדורות החדשות, הראשונים שנערכו לאחר חשיפת תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. שרשרת האירועים הדרמטיים של היומיים האחרונים - הוויתור על החסינות והגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו, הצגת התוכנית בבית הלבן וההודעה על שחרורה הצפוי של נעמה יששכר, לא השפיעה משמעותית על תמונת המנדטים.

ייתכן שההשפעה עדיין לפנינו ותבוא לידי ביטוי בסקרי סוף השבוע בעיתונים, אך בשלב זה סביר להניח שבליכוד חשים אכזבה מהסטגנציה. נראה ששלוש מערכות בחירות בזו אחר זו עייפו את הציבור, שאין לו כוח או עניין אפילו לשנות את הרגלי ההצבעה שלו כדי להביא לתוצאה שונה. אירועי הימים האחרונים עשויים בהחלט לעורר בציבור את התחושה שהוא סטטיסט בלבד במופע האינטרסים האישיים של מנהיגים חזקים, ועל כן גם לקולו בקלפי אין אפשרות של ממש לשנות את המציאות.

בכל מקרה, הסקרים מצביעים על תמונה דומה לזו שהולכת איתנו מאז אפריל שעבר - כל עוד אביגדור ליברמן לא יצטרף לממשלת ימין, האפשרות היחידה להקים קואליציה היא במסגרת ממשלת אחדות, איתו או בלעדיו. אם נתניהו וגנץ יישארו בשלהם ויסרבו לכהן זה תחת זה - אולי אפילו נלך למערכת בחירות רביעית.

16 בינואר 2020

שונות גדולה בין סקרי מהדורות הטלוויזיה הערב, הראשונים שפורסמו מאז סגירת הרשימות אתמול (ד') בלילה. בשלושת הסקרים כחול לבן מובילה על הליכוד בצמרת הטבלה, אך הפער ביניהן נע בין שניים לחמישה מנדטים. רשימת הימין המאוחדת של נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, מקבלת בין 7 ל-10 מנדטים, ש"ס בין 6 ל-9 ואילו עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, שנשארה מחוץ למפלגה המאוחדת, נשארת בחוץ בשניים מהסקרים ובשלישי נכנסת עם 4 מנדטים. 

ההבדלים הגדולים נפוצים בשלבים אלה של מערכת הבחירות, כפי שראינו בשתיים האחרונות שנערכו לפני פחות משנה, כיוון שמפלגות נוטות להשתנות בדקה ה-90 שלפני סגירת הרשימות - ולציבור לוקח זמן לעכל את השינויים. במקרה זה האיחוד בשמאל הגיע כמה ימים לפני, ואילו בימין - שחלקו התפרק וחלקו התאחד - חיכו ממש לזמן הפציעות. 

מבחינת האיחוד המשולש המחודש, ששוב ירוץ תחת השם ימינה, 7 מנדטים ייחשבו לכישלון - אף שזו בדיוק התוצאה שקיבלו בבחירות ספטמבר 2019, ואף שבבחירות אפריל הימין החדש של שקד ובנט כלל לא נכנסה. אך אם תתקבל התוצאה הזאת, בתוספת 4 מנדטים לעוצמה יהודית - כבר יהיה מדובר בהצלחה גדולה לבלוק הימין, אם עדיין יחיה אחרי הבחירות. 

13 בינואר 2020

מפלגת השמאל המאוחדת העבודה-גשר-מרצ תהיה המפלגה הרביעית בגודלה עם 9 מנדטים - כך לפי סקר חדשות 12 שפורסם הערב, הראשון מאז הודעת האיחוד. משמעות התוצאה היא כי האיחוד לא מוסיף מנדטים לשותפות, שעמדו לפני כן בממוצע על 4-5 מנדטים, אבל בהחלט מרחיק אותן מאחוז החסימה ומבטיח שתהיה להן נציגות בכנסת ה-23. 

בשלב זה נראה שגם בימין הולכים לאיחוד שיכלול את הבית היהודי של רפי פרץ, האיחוד הלאומי של בצלאל סמוטריץ' ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר - כל אלה ביחד משיגות כרגע 5 מנדטים. הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד תרוץ לבד ועומדת כרגע על 6 מנדטים. 

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת בסקר זה 7 מנדטים, מה שמעמיד אותה במיקום יחסית נמוך בטבלה - וזאת אף שכוחה היחסי גדול בהרבה. מאחר שמדובר במפלגת הימין היחידה שאינה חברה ב"בלוק הימין" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא היתה זו שמנעה ממנו את האפשרות להקים ממשלה ודרשה ממשלת אחדות בלבד. בשלב זה נראה שליברמן מתכוון להמשיך ולנסות לכפות אחדות בין הליכוד לכחול לבן אחרי הבחירות, ועם 7 מנדטים הוא עדיין יוכל לעשות זאת.

3 בינואר 2020

כחול לבן מגדילה משמעותית את הפער על פני הליכוד  - כך על פי סקר מעריב שפורסם הבוקר, בו זוכה מפלגתו של בני גנץ ל-36 מנדטים, לעומת 30 בלבד למפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המנדטים הנוספים מגיעים ככל הנראה על חשבון המחנה הדמוקרטי, שלראשונה נותרת מתחת לאחוז החסימה ומחוץ לכנסת. המנדטים שאבדו לליכוד, מצד שני, נהרו ככל הנראה אל איחוד מפלגות הימין - שזוכה בסקר זה ל-7 מנדטים.

כניסתה של איחוד מפלגות הימין לכנסת, ועוד עם 7 מושבים, מחזקת את קבוצת המפלגות שמכנה את עצמה "בלוק הימין", ומביאה אותה ל-58 מושבים - מה שאמור להקל על נתניהו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה הבאה. מצד שני, זרימת קולות השמאל אל כחול לבן והצבתה כמפלגה הגדולה ביותר בפער לא מבוטל, תקשה עליו לעשות זאת. וזה עוד לפני שהזכרנו את ענייני כתבי האישום המרחפים מעל ראשו.

יתר המפלגות יציבות יחסית - הרשימה המשותפת עם 13 המנדטים הקבועים, ש"ס וישראל ביתנו עם 8, יהדות התורה עם 7, הימין החדש עם 6 והעבודה-גשר עם 5. 

2 בינואר 2020

יממה לאחר בקשת החסינות הפומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלושה סקרים שפורסמו הערב בערוצי הטלוויזיה צופים לישראל ביתנו של אביגדור ליברמן היחלשות קלה, ואילו הליכוד מצמצמת מעט את הפער בצמרת, שעומד כעת על 2 מנדטים בממוצע - לעומת 3 בסקרי השבועות האחרונים. כל סקרי הערב משאירים את איחוד מפלגות הימין מחוץ לכנסת.

ההיחלשות של ליברמן אמנם מסתכמת במנדט אחד בלבד בממוצע, אך סקר חדשות 13 מעניק לה 6 מנדטים - שיא שלילי במערכת הבחירות הנוכחית. באותו סקר קיבלה הימין החדש של נפתלי בנט לראשונה 8 מנדטים, וייתכן שההתחזקות הגיעה על חשבון ליברמן. ולמרות כל זאת, בלעדיו נתניהו לא יוכל להקים ממשלת ימין. 

מצבן של העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי בכי רע, כשהראשונה זוכה ל-5-6 מנדטים בסקרי הערב, והאחרונה ל-4-5. תוצאות כאלה בשלב זה של מערכת הבחירות אינן מבשרות טובות למפלגות השמאל, שיכולות בהחלט למצוא עצמן מתחת לאחוז החסימה ומחוץ לכנסת. מצד שני, רבים מהמצביעים למפלגות הללו יצביעו להן בכל מצב - ועל כן ייתכן שאיחוד, גם אם לא יביא יותר מצביעים, לפחות ייצר יותר כוח למפלגה בת 9-10 מושבים, לעומת שתיים של 4-5 שגם כך מסוכסכות ביניהן.

בחדשות 13 ובכאן 11 בדקו גם את עמדות הציבור ביחס לבקשת החסינות של נתניהו, ובשני הסקרים נמצא כי כ-50% מהציבור מתנגדים למתן חסינות, וכ-27%-28% תומכים בכך. 

29 בדצמבר 2019

הפריימריז בליכוד חלפו, נתניהו חיזק את מעמדו בראשות הליכוד, אך כחול לבן ממשיכה להוביל את טבלת המנדטים עם 34 לעומת 32 של הליכוד - כך עולה מסקר שפורסם הערב בחדשות 12. אחריהן לפי חדשות 12 מגיעות הרשימה המשותפת עם 13, ש"ס וישראל ביתנו עם 8 כל אחת, יהדות התורה עם 7, הימין החדש והעבודה עם 5 על אחת, והמחנה הדמוקרטי ואיחוד מפלגות הימין (הבית היהודי-האיחוד הלאומי-עוצמה יהודית) עם 4. 

בסקר הקודם של חדשות 12 הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עברו את אחוז החסימה כל אחת בנפרד, אך האיחוד חיזק את מעמדן. הליכוד שלאחר הפריימריז אמנם נותר עם 32 מנדטים, אך כחול לבן נחלשה מעט וירדה מ-35 המנדטים שנחזו בסקר הקודם לפני כשבועיים.