צה"ל איתר מקור ההפרעות בסלולר בעוטף עזה: רפיח המצרית

אתמול נרשמה הקלה בהפרעות הסלולריות • בישראל לא בטוחים האם מדובר בהפרעות במסגרת הלחימה של צבא מצרים בטרור מסיני או במסר שמועבר לישראל בשל ההפרעות שהיא גורמת לרשתות הסלולריות במצרים

משתמשי סלולר / צילום: Shutterstock
משתמשי סלולר / צילום: Shutterstock

ההפרעות הסלולריות באזור עוטף עזה נפסקו אתמול ועל פי הערכות בצה"ל מקור ההפרעות הוא מכיוון מצרים, מאזור רפיח. לא ברור האם מדובר בהפרעות שנועדו להעביר מסר לצד הישראלי או בהפרעות שנועדו להילחם בחוליות טרור בסיני ולשבש להן את התקשורת.

ההפרעות הסלולריות בעוטף עזה חזרו במוצאי שבת ושבשו את תעבורת הרשתות הסלולריות הישראליות בכל אזור עוטף עזה. צה"ל נכנס לפעולה בניסיון לאתר את מקור ההפרעות כאשר אחת הסברות הייתה שמדובר ביוזמה שבאה מתוך הרצועה, ואולם הבדיקות הראו שהמקור הוא מכיוון מצרים והשיבושים הפריעו אף לתעבורה הסלולרית בתוך עזה.

ההפרעות לסלולר נגרמת כתוצאה משימוש במשדר רב עוצמה שמפיל אתרי סלולר. צבא מצרים השתמש בשיטה זו לצורך מלחמתו בטרור מסיני. עם זאת, לעתים ההפרעות הן איתות לישראל, שמאפשרת שידור בתחומי תדר סלולריים שאינם על פי התקינה הבינלאומית (850 מגה הרץ שמתאימים לתקינה אמריקאית ולא לאירופאית-אסיאתית שישראל שייכת אליהן) ולכן מפריעות למצרים כמו גם למדינות נוספות באזור.

משרד התקשורת הישראלי מובך פעם אחר פעם כתוצאה מכך שאינו מצליח לשים סוף לתופעה שפוגעת במדינות ידידותיות לישראל. כפי שנחשף ב"גלובס", משרד התקשורת הבהיר לפלאפון וסלקום שבחודשים הקרובים הוא מתכנן לסגור להן 5 מגה מתוך 10 שהחברות מפעילות בתחום ה-850 מגה הרץ "הבעייתיים". מדובר במהלך ביניים שאמור ראשית להפסיק את ההפרעות למדינות שכנות, ובהמשך נועד להזיז את החברות לגמרי מתחום תדר זה ולהקצות להן תדרים אחרים בתחומים מתוקננים כגון ה-800 מגה הרץ.