לאחר החזר החוב למחזיקי האג"ח: במטומי מבקשים להעניק בונוס לבכירים לשעבר

חלוקת הבונוסים, על רקע מכירת החברה הבת Mobfox בסוף 2018, נדחתה בעבר לבקשת נאמן האג"ח • הבונוסים מיועדים למנכ"ל לשעבר ליעם גלין, לסגן הנשיא לאסטרטגיה לשעבר עידו ברש, לסמנכ"לית הכספים לשעבר קרן פרג' ולגיל קליין שניהל את Mobfox

בקיץ האחרון ביקשה מטומי  מבעלי המניות לאשר חלוקת בונוסים לבכירים לשעבר בחברה, על רקע מכירת חברה בת של מטומי, Mobfox, בסוף 2018. החברה פרסמה זימון לאסיפת בעלי מניות שבה תוכנן הנושא לעלות להצבעה, אך תוך יום אחד היא נאלצה לחזור בה ולהסיר את ההצעה מסדר היום, על רקע דרישת נאמן מחזיקי איגרות החוב של מטומי. החברה הודיעה אז כי תבקש לאשר זאת בעתיד, וכעת היא אכן מנסה שוב.

לאחרונה השלימה מטומי בהצלחה את מכירת החברה הבת Team Internet ובשבוע הבא היא צפויה לבצע פירעון מוקדם של מלוא החוב למחזיקי האג"ח שלה. נראה שכיום החברה תיתקל בפחות קשיים בניסיונה לאשר את הבונוסים. לפי הזימון לאסיפת בעלי המניות, הבכירים לשעבר שיקבלו בונוסים הם המנכ"ל לשעבר ליעם גלין, סגן הנשיא לאסטרטגיה לשעבר עידו ברש, סמנכ"לית הכספים לשעבר קרן פרג' וגיל קליין שניהל את Mobfox שנמכרה.

בחברה מציינים כי לפי חוזה ההעסקה של גלין, הוא היה זכאי לקבל תגמול מנייתי בגובה 3% מההון המונפק של החברה, אך מכיוון שלא קיבל זאת, מוצע לאשר לו תגמול תחליפי בתמורה לוויתורו על התגמול ההוני. לפי ההצעה, אם מטומי תחלק דיבידנד עד יולי 2020, גלין יהיה זכאי לבונוס על בסיס נוסחה שתכלול את גובה הדיבידנד למניה. במקרה שהדיבידנד יהיה נמוך מ-3.5 סנט למניה, הוא לא יהיה זכאי לבונוס. בחברה נותנים כדוגמה חלוקה של 10 סנט למניה, ומציינים שאז גלין יקבל בונוס בגובה 97,500 דולר.

לגבי שאר הבכירים לשעבר, בחברה מבקשים להקצות לפרג' ולברש בונוס של 60 אלף דולר במזומן כל אחד, וכן לכל אחד 139 אלף מניות חסומות שיבשילו מיידית, ושוויין 8,000 דולר. לקליין מוצע לאשר בונוס של 75 אלף דולר במזומן והקצאת כ-91 אלף מניות חסומות שגם הן יבשילו מיידית, ושוויין 5,250 דולר.

נוסף על כך מבקשת מטומי לאשר לסמי תותח, היו"ר המכהן כמנכ"ל זמני, שכר חודשי של 40 אלף שקל בתוספת מע"מ רטרואקטיבית מינואר 2019, לאחר שעד כה לא קיבל שכר על שירותיו. כמו כן מבקשת החברה לאשר בונוס מיוחד לסמנכ"ל הכספים אילן טמיר, שיינתן לו בדומה לנוסחת הבונוס שמוצעת לגלין.

מטומי נסחרת בלונדון ובת"א בשווי 19 מיליון שקל לאחר שמחיר המניה שלה עלה ב-42% בחודש האחרון בזכות השלמת מכירת Team Internet. עם זאת, לעומת מחיר ההנפקה הראשונית שלה בלונדון ב-2014, המניה מחקה למשקיעים כ-98% מערכה. לאחרונה פורסם ב"גלובס" שכפיר זילברמן, המוכר כסוחר שלדים בורסאיים, הפך לבעל מניות בחברה ומבקש למנות דירקטור מטעמו. בעלי המניות הבולטים בחברה, הם חברת הפרסום הבינלאומית פובליסיס, הפרסומאי אילן שילוח, קבוצת ויולה וקרן ברוש.