סמסונג עומדת להשיק סמארטפון מתקפל נוסף

במקביל, הגלקסי פולד יחל להימכר בארץ בעוד כשבועיים תמורת 8,000 שקל

סמארטפון מתקפל של סמסונג  / צילום: אתר החברה
סמארטפון מתקפל של סמסונג / צילום: אתר החברה

חברת סמסונג תקיים אירוע השקה בשם Galaxy Unpacked ב-11 לפברואר בסן פרנסיסקו, בו היא עשויה לחשוף טלפון מתקפל חדש. החברה לא חשפה פרטים אודות האירוע ורק פרסמה בהזמנה כי "סמסונג תחשוף מכשירים חדשניים שיעצבו את חוויות המובייל של העשור הבא". ככל הנראה, היא תציג בנוסף גם מכשיר דגל חדש מסדרת גלקסי S.

במקביל, סאני תקשורת, יבואנית מכשירי סמסונג, תחל בעוד שבועיים למכור בארץ את גלקסי פולד, הטלפון המתקפל הראשון של החברה. מחירו יעמוד על כ-8,000 שקל.

טלפונים מתקפלים הם מכשירים היברידיים שמשמשים גם כסמארטפון וגם כטאבלט. החברה הצהירה לפני כמה חודשים שהיא "חוקרת" קונספט חדש לסמארטפונים מתקפלים - טלפון שמתקפל באופן אנכי - אך לא ברור עדיין אם הוא יהיה חלק מהדור הבא של המכשירים שתשיק. לפי שמועות, המכשיר החדש אף עשוי להכיל זכוכית מתקפלת דקה במיוחד.

את גלקסי פולד השיקה סמסונג בספטמבר - באיחור של מספר חודשים בשל תקלות חמורות במסך שהתגלו כשהמכשיר נשלח לעיתונאים לטובת כתיבת ביקורת. בחודש שעבר נרשמה מבוכה נוספת סביב המכשיר כשנשיא סמסונג הצהיר בטעות שנמכרו מיליון יחידות ממנו, והחברה נדרשה לפרסם הבהרה לפיה נתון זה אינו נכון.

גם חברות נוספות נכנסות לתחום המכשירים המתקפלים, בהן וואווי שהשיקה את המכשיר המתקפל מייט X בסין, וחברת מיקרוסופט שחשפה לפני מספר חודשים טלפון מתקפל שמסמל את חזרתה לתחום הטלפונים הניידים, אך לא חשפה את תאריך השקתו ומיעטה בפרטים אודותיו.

בתוך כך, סמסונג הודיעה בסוף השבוע כי מכרה 6.7 מיליון טלפונים בעלי קישוריות 5G ב-2019, מעל 50% יותר מתחזיותיה. לטענת החברה, מכירות אלו מהוות 54% מהמכירות הגלובליות של מכשירי 5G בכלל.

גם טלפונים מתקפלים וגם קישוריות 5G נחשבים לפיתוחים חדשניים בתחום שסובל ממחסור בחדשנות מזה תקופה ארוכה, וקיימת ציפייה שפיתוחים אלו יעודדו את הצרכנים לשוב ולרכוש מכשירים.

שוק הסמארטפונים העולמי חווה ירידות במכירות מזה שנתיים, אך הרבעון השלישי של 2019 היה יוצא דופן לאור נתוני חברת המחקר Canalys שפורסמו בנובמבר: מכירות של 352 מיליון סמארטפונים בעולם, צמיחה שנתית של 1%, כשסמסונג היא החברה שמכרה את המספר הגבוה ביותר של סמארטפונים ברבעון, 79 מיליון מכשירים, ומחזיקה בנתח של 22% מהשוק העולמי עם צמיחה שנתית של 11% במכירות החברה.