הרכישה ה-13: סאפיינס קונה חברת אינשורטק גרמנית ב-28.4 מיליון אירו

חברת sum.cumo מספקת פתרונות דיגיטליים ופתרונות ממוקדי צרכנים בעיקר לחברות ביטוח • בסאפיינס סבורים כי רכישתה תאפשר לה להמשיך ולהרחיב את פריסתה הגלובלית

רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס / צילום איל יצהר
רוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס / צילום איל יצהר

סאפיינס  מעמיקה את פעילותה בשוק הגרמני באמצעות רכישת חברה בתמורה לסכום שיגיע עד 28.4 מיליון אירו. סאפיינס, ספקית פתרונות ומערכות לעולם הביטוח, הודיעה היום על רכישת חברת האינשורטק הגרמנית sum.cumo, המספקת פתרונות דיגיטליים ופתרונות ממוקדי צרכנים בעיקר לחברות ביטוח. התמורה היא ברובה במזומן, 24.4 מיליון אירו, והיתרה במניות סאפיינס. ההערכות הן ש-80% מהתמורה מיידית ו-20% כפופה לביצועים עתידיים. סאפיינס מצפה ש-sum.cumo תתרום לרווחיה החל מהמחצית השנייה של 2020.

החברה הנרכשת פועלת בגרמניה, שווייץ ואוסטריה, והיא עוזרת ללקוחותיה לבנות מודל עסקי ולמקסם את היתרונות השיווקיים שלהם. sum.cumo הוקמה בשנת 2010 והייתה בבעלות חברת הביטוח die Bayerische Versicherungsgruppe שהיום היא אחת מלקוחותיה. לפי הודעת סאפיינס, לחברה הנרכשת יש 150 עובדים בהמבורג, דיסלדורף וציריך. בסאפיינס סבורים כי הרכישה תאפשר לחברה להמשיך ולהרחיב את פריסתה הגלובלית על-ידי הצעת סל המוצרים והשירותים שלהם בגרמניה, שווייץ ואוסטריה, לצד מוצרי sum.cumo. במקביל, מוצרי sum.cumo ישווקו על-ידי סאפיינס ובחברה מצפים שהם יסייעו לה לשפר את פתרונותיה הטכנולוגיים והדיגיטליים לכלל לקוחותיה.

ב-2019, הכנסות sum.cumo צפויות להסתכם ב-15 מיליון אירו, עם רווחיות בשיעור חד-ספרתי נמוך. סאפיינס עצמה צפויה, לפי התחזית שמסרה בעבר, לסכם את 2019 עם הכנסות של 323-325 מיליון דולר ורווחיות תפעולית של 15.8%-16% על בסיס Non-GAAP.

רוכש אסטרטגי, לא חברת החזקות

בסוף הרבעון השלישי היו בקופת סאפיינס 73.1 מיליון דולר, לעומת חוב של 68.7 מיליון דולר. בראיון ל"גלובס" לפני מספר שבועות אמר מנכ"ל סאפיינס, רוני על-דור, כי החברה תשקול גיוס נוסף במסגרת תשקיף מדף קיים או הנפקת אג"ח, או להשתמש בחוב בנקאי.

רכישת sum.cumo היא ה-13 במספר שסאפיינס מבצעת בשנים האחרונות. בין היתר נרכשה חברת StoneRiver ב-2017 תמורת 102 מיליון דולר, ולאחרונה שילמה סאפיינס מיליונים בודדים עבור חברת Calculo מספרד. בראיון ל"גלובס" סיפר על-דור כי "יש חמש מדינות שמבחינת היקף הפרמיה הכללית, הן הכי גדולות בעולם: ארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת ויפן", וכי סאפיינס ביצעה בעבר רכישות שהכניסו אותה לאזורים גיאוגרפיים חדשים. "השיטה של סאפיינס היא שאנחנו רוכש אסטרטגי, ולא חברת החזקות. הכוונה היא שיש אינטגרציה מלאה מיום הרכישה, ושילוב של המערכות של החברות שנרכשו", אמר אז על-דור.

היום מסר על-דור כי "לסאפיינס אסטרטגיית צמיחה המשלבת רכישות להאצת פעילותה העסקית. אנו רוכשים אסטרטגיים, כאשר הרכישות הפוטנציאליות מבחינתנו צריכות להיות מתאימות לפעילות העסקית שלנו, לחזון ולתרבות הארגונית". עוד הוסיף כי החדירה לאזור גרמניה, שווייץ ואוסטריה הייתה חלק מאסטרטגיית הצמיחה של סאפיינס לאורך זמן: "לאחרונה זכינו להתעניינות באזור זה עם מוצרי סאפיינס וכעת עם הצוות והלקוחות של sum.cumo, נוכל לשפר משמעותית את הנוכחות שלנו באזור", אמר על-דור.

סאפיינס נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 1.2 מיליארד דולר אחרי שמנייתה יותר מהכפילה את עצמה ב-2019.