יועמ"ש הכנסת: אדלשטיין לא יכול לבלום את הדיון בחסינות של נתניהו

עו"ד איל ינון פרסם היום חוות-דעת משפטית, לפיה ליו"ר הכנסת אין זכות וטו על החלטת רוב חברי הכנסת להקים את ועדת הכנסת • מציין כי בהינתן רוב פוליטי של 65 חברי כנסת, יו"ר הכנסת אינו מוסמך להתערב בשיקול-דעתם • גנץ: "הנחיתי לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה"

עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת / צילום: שלומי יוסף
עו"ד איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת / צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינוןפרסם היום חוות-דעת משפטית, לפיה ליו"ר הכנסת אין זכות וטו על החלטת רוב חברי הכנסת להקים את ועדת הכנסת. עו"ד ינון מציין כי בהינתן רוב פוליטי של 65 חברי כנסת, יו"ר הכנסת אינו מוסמך להתערב בשיקול-דעתם של חברי הכנסת.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע בעקבות החלטתו של יועמ"ש הכנסת כי ועדת הכנסת תכונס בהקדם האפשרי. "הנחיתי את ח"כ אבי ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת בכדי לדון בחסינות נתניהו. נתניהו ביקש - נתניהו יקבל", צייץ בטוויטר גנץ.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן הודה הודיע כי חברי הרשימה יצביעו בעד הסרת החסינות של נתניהו. 

לפני כעשרה ימים, מיד אחרי הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא יבקש מהכנסת להעניק לו חסינות, הודיעו יושבי-ראש סיעות המייצגים 65 חברי כנסת כי הם דורשים את הקמת ועדת הכנסת, כדי שזו תקיים דיון בבקשת החסינות של נתניהו. מדובר בסיעות כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, המחנה הדמוקרטי והרשימה המשותפת.

בין יולי אדלשטיין, בתפקידו כיו"ר הכנסת, לבין 65 חברי הכנסת פרץ ויכוח, על רקע סיכום פרוצדורלי בעת החלטת פיזור הכנסת, לפיו העלאת נושאים במהלך תקופת הבחירות צריכה להיעשות בהסכמה בלבד.

יחד עם זאת, אדלשטיין היה זה שהתיר להעלות חקיקה המשנה את חוקי היסוד של המדינה ואת שיטת הבחירות (חוק המצלמות) כשבוע לפני מערכת הבחירות מועד ב', בספטמבר 2019, ואף ישב בראש אותה ישיבת מליאה וגם הצביע (בתפקידו כחבר כנסת) בעד אותו החוק, אשר לא עבר.