שוב שינויים קלים במדדים המובילים וחולשה במניות הגז והנפט

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסת תל אביב התנהל במגמה מעורבת מתונה, עם שינויים קלים בשני מדדי המניות המובילים, כפי שהתאפיין המסחר בהם מוקדם יותר השבוע. בארה"ב, החוזים העתידיים על מדדי המניות הצביעו אחר הצהריים על שינויים מתונים הצפויים לקראת פתיחת המסחר בניו יורק.

בצד החיובי במדד ת"א-35, המניות הדואליות של טבע ופריגו התחזקו ב-1.5%-2.5%, ומניית אורמת עלתה ב-1%-1.5%. ברקע למסחר באורמת, החברה עדכנה הבוקר כי "חתמה על שני חוזי חשמל ל-10 שנים עבור תחנת הכוח הגיאותרמית CD4 בקליפורניה".

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית בזן נחלשה ב-1%-2%, וירידות דומות רשמו יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים, הסובלות כבר כמה ימים ממגמה שלילית משמעותית.

מדד מניות הנפט והגז המשיך לבלוט בצד השלילי, כפי שעשה בימים האחרונים, וירידה יומית של כ-1% השלימה לו שחיקה של כ-5% בארבעה ימי מסחר. בין ניירות הערך במדד, יחידות ההשתתפות של רציו ושל רציו פטרוליום נחלשו ב-1%-2%.

עוד במסחר היום, מניית סאמיט נחלשה בכ-2% אחרי זינוק דו-יומי של כ-11% שרשמה מוקדם יותר השבוע, על רקע הודעת החברה על הגדלת החזקותיה בחברה הבת סאמיט גרמניה.

מניית קנון ריכזה היום מחזור מסחר גדול מהרגיל, שבו נחלשה ב-1.5%-2%. מניות חברות האנרגיה הירוקה אנלייט ואנרג'יקס טיפסו ב-2%-4% במחזורי מסחר ערים.

חברת פריון נטוורק הודיעה על רכישת חברה בהשקעה של כ-73 מיליון דולר, ומנייתה הגיבה בקפיצה של 10%-12%.

מניית דוניץ הגיבה בעליות של 4%-5% להודעת החברה על התקיימות התנאים המתלים לרכישת זכויות בפרויקטים של פינוי-בינוי בגבעתיים וברמת השרון.

חברת ביוליין דיווחה על קבלת "מעמד של תרופת יתום באירופה לטיפול בסרטן הלבלב", ומנייתה התחזקה בכ-4%. מניית יוניבו טיפסה ב-5%-6%, על רקע הודעת החברה אודות הסכם מחייב עם סופר-פארם למכירת קנאביס רפואי.

חברת סומוטו פרסמה "הערכות מקדמיות לא סקורות ולא מבוקרות של החברה ביחס לתוצאות פעילות החברה לרבעון הרביעי ולשנת 2019", ומנייתה נחלשה ב-4%-5%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית, וגם במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה. 

בזירה המקומית, הבורסה עדכנה היום כי החל בתחילת פברואר היא דוחה את מועד מסחר הפתיחה במניות הכלולות במדדים ב-15 דקות, לשעה 10:00 בבוקר. בכך, לפי הבורסה, היא "מתאימה את שעת מסחר הפתיחה בתל אביב למקובל בבורסות באירופה".

בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים כי "השילוב בין אפיקי הצמיחה בסקטור הטכנולוגיה לבין אפיקי הערך בסקטור הפיננסי אמור לאזן את התנודתיות בשוק במהלך 2020 ולתרום לביצועי תיקי ההשקעות". עוד ציינו באופנהיימר בסקירתם השבועית כי המצב שבו מדד מניות הצמיחה האמריקאי פתח פער מול מדד מניות הערך האמריקאי, "משקף את העוצמה היחסית הנמשכת במניות סקטור הטכנולוגיה, ולאו דווקא את החולשה במניות הערך". באופנהיימר רואים את "סקטור הפיננסים, השייך לקבוצת ה'ערך', בתור השקעה טקטית אטרקטיבית". בסקטור הטכנולוגיה המלצותיהם של אופנהיימר כוללות את מגזרי התוכנה והשבבים.