חברת ההדמיה הרפואית הישראלית, Nanox, הודיעה על סגירת סבב גיוס של 26 מיליון דולר

חברת ההדמיה הרפואית הישראלית משלימה גיוס כולל של 55 מיליון שקל בפרויקט הליבה שלה - מכשיר רנטגן קטן ומוזל

רן פוליאקין / צילום: LUZ Corporate Photography
רן פוליאקין / צילום: LUZ Corporate Photography

חברת ההדמיה הרפואית הישראלית, Nanox, הודיעה על סגירת סבב גיוס של 26 מיליון דולר הכולל השקעה אסטרטגית של חברת Foxconn. בכך משלימה ננוקס גיוס כולל של 55 מיליון דולר בפרויקט הליבה שלה, מכשיר הרנטגן המוקטן והמוזל, מאז הקמתה הרשמית כחברה, מעבר להשקעה במוצר שלה לפני הגלגול הנוכחי שלה. המוצר נולד במעבדות של חברת סוני הבינלאומית, והצוות שפיתח אותו קיבל את הזכויות לטכנולוגיה מן החברה, והקים על בסיס זה את ננוקס יחד עם היזם הישראלי רן פוליאקין.

Foxcomm היא יצרנית רכיבים אלקטרוניים מובילה, והיא מצטרפת בהשקעתה בחברה ל-Fujifilm, ממובילות תחום הצילום הדיגיטלי, ל-SK Telecom ולמשקיעים פרטיים נוספים, שהשקיעו בפרויקט הליבה של החברה.

ננוקס מפתחת את ה-NANOX.ARC, מכשיר רנטגן דיגיטלי חדשני, אשר יאפשר איתור מוקדם של מחלות, בעלויות נמוכות משמעותית ממערכות הדמיה רפואיות הקיימות היום בשוק. לדברי החברה, מכשיר זה יהווה חלק מפתרון כולל, מבוסס טכנולוגיית ענן, אשר יספק שירות הדמיה רפואי מלא הכולל מאגר מידע נרחב לאחסון תמונות וסקירה ופענוח רדיולוגי בזמן אמת, תוך חיבור למערכות בינה מלאכותיות ומערכת גבייה.

רן פוליאקין, מייסד ומנכ"ל Nanox, מסר עם ההודעה על הגיוס כי "ננוקס השיגה פריצת דרך טכנולוגית באמצעות דיגיטציה של צילומי רנטגן מסורתיים, וכעת המטרה שלנו היא לאפשר לכל אדם סריקת רנטגן אחת בשנה לפחות, במטרה לאפשר זיהוי מקדים למחלות עתידיות".

בכוונת ננוקס להתקין בשנים הקרובות מספר רב של מכשירים (באתר החברה מדובר על 15,000 מכשירים) בשלושה שווקים עיקריים - ארה"ב, אסיה ואפריקה. הגבייה תהיה עבור כל סריקה ולא עבור הצבת המכשיר, וכך ניתן יהיה לשווק את השירות גם במדינות עולם שלישי. גישה כזו מועילה לשני הצדדים, כי המערכות הרפואיות במדינות אלה תוכלנה לקבל את שירותי הסריקה שאינם זמינים להן היום בעלות נמוכה יחסית וללא השקעה בציוד קפיטלי, ואילו ננוקס תוכל להתחיל לרשום הכנסות וגם לאסוף מידע רפואי.

בארה"ב הכוונה היא להציב את המערכות בתוך או קרוב יותר לקליניקה של הרופא, וכן במחלקות בית החולים השונות שאינן מחלקות ההדמיה. בכוונת החברה לפתח את המוצר כשירות "Medical scanning as a service" כשהיא מעניקה את הפתרון מתחילתו ועד סופו, ולא רק את המכשיר.

לפני מספר שבועות נודע ל"גלובס" כי החברה מקדמת הנפקה בבורסת נאסד"ק בחודשים הקרובים, אך החברה אינה מאשרת או מכחישה זאת.