רשות ני"ע חתכה ביותר מרבע את שווי חברת הקנאביס של האחים גינדי

חברת קאנומד, שפועלת למזג לתוכה את חברת ביופארם, מועמדת למחיקה ממסחר בבורסה בתוך שבוע אם לא תגייס 18 מיליון שקל, כדי לצאת לפחות מרשימת השימור

מנור וכפיר גינדי/צילום: צילום: דן שטרן
מנור וכפיר גינדי/צילום: צילום: דן שטרן

חברת קאנומד  הפועלת למזג לתוכה את פעילות הקנאביס של יזמי הנדל"ן, האחים כפיר ומנור גינדי (חברת ביופארם), דיווחה היום כי דיון עם רשות ניירות ערך, הוביל להפחתה משמעותית בהערכת השווי של ביופארם, מ-83 מיליון שקל ל-60 מיליון שקל. קאנומד מועמדת למחיקה ממסחר בבורסה אם לא תגייס 18 מיליון שקל לפחות כדי לצאת מרשימת השימור, עד 28.1.2020, כלומר תוך שבוע.

קאנומד, שבשליטת רויטל אקב (30%), ניסתה לבצע בשנתיים האחרונות שלוש עסקאות שונות כדי לצאת מרשימת השימור - עם מייסד רשת המרכולים AM:PM רן בלינקיס, איש הנדל"ן צחי נחמיאס, ויבואן המטבחים רן פרסברג - אך כולן בוטלו. חלק מן העסקאות הקודמות כללו הבטחה להשקעה גדולה מצד השותפים לעסקה, ואילו בעסקה הנוכחית ביופארם התחייבה להשקיע בה 3 מיליון שקל בלבד, במסגרת גיוס מן הציבור. כעת תלויה קאנומד באותו גיוס כדי להישאר חברה סחירה. 

קאנומד הודיעה היום כי כדי להציל את החברה ממחיקה, בכוונתה לצאת להנפקה בדיסקאונט עמוק, ולגייס 30 מיליון שקל. המחיר הוא 0.3 שקל למניה המקנה שווי של 8 מיליון שקל לפני הכסף (38 אחרי, בהנחה שיגייסו 30 מיליון כמתוכנן). המחיר מהווה דיסקאונט של 44%.

בעלי ביופארם ישקיעו 3 מיליון שקל. מנור וכפיר גינדי 1.125 מיליון כל אחד, חגית ויינשטוק ודוד זהבי 0.375 כל אחד.

השווי שלנו ירוק יותר

הערכות שווי מבוססות על הנחות, לרוב אופטימיות, כאשר הרשות מתערבת רק כשההנחות הללו נראות אופטימיות באופן יוצא דופן. בתחום הקנאביס הרשות כבר התערבה בעבר בהערכת השווי של חברת שיח בעת המיזוג שלה לביונד טיים, וכן פרסמה הנחיות למשקיע הקנאביס המציעות לבחור בעין ביקורתית מאוד את שווי החברות בתחום.

הסיבה לדגש על תחום הקנאביס היא העובדה שהחברות קטנות, חדשות ברובן, הפעילות שלהן היא בינתיים ברובה על הנייר, וכל השוק חדש. עם זאת יש לזכור כי גם העובדה שמדובר בחברות קטנות, בדרך כלל ללא משקיעים מוסדיים חזקים ושגם מעריכי השווי שלהן הם קטנים יותר, מקלה על הרשות להתערב.

במקרה הנוכחי, הערכת השווי קוצצה משום שלאחר הדיון עם הרשות, החברה מעריכה כי נתח השוק הסביר שלה בגרמניה יהיה 2% ולא 12%, וכן לאחר הוספת מקדמי סיכון לשווי שחושב תחילה, בשל אי-ודאויות, כולל לגבי השגת ההון למימוש תוכניות החברה. שווי של 60 מיליון שקל לביופארם משקלל תרחיש של יצוא שמניב שווי של 116 מיליון שקל ותרחיש של שוק מקומי בלבד, שבו שווי ביופארם הוא 34 מיליון שקל.

הערכת ההשקעה במפעל בציפורית מזנקת

לדיווח של קאנומד התווספו אומדנים להשקעה הצפויה במפעל שבונה ביופארם בציפורית - בדיווח הקודם דובר על מתקן גידול בהשקעה של 10 מיליון שקל, שאפשר להגדילו ולהוסיף לו מפעל. בדוח הנוכחי צוין כי ההשקעה במתקן גדול יותר ובמפעל יכולה להגיע לבין 26-29 מיליון שקל. עד כה השקיעה ביופארם 2 מיליון שקל בפעילות הקנאביס שלה, מהם 400 אלף שקל במפעל.

לדוח נוספו פרטים לגבי בית המרקחת אותו מתכננת ביופארם לרכוש. הסכם בין הצדדים נחתם לפני כשבוע. הכנסות בית המרקחת עומדות על 18 מיליון שקל מכל מוצריה, ומהם 1.5 מיליון שקל מקנאביס, והוא אחד מבתי המרקחת המובילים בתחום.

ביופארם חוזה כי הקנאביס יהפוך לכ-80% מפעילות בית המרקחת, ועל פי התחזית יניב מפעילות הקנאביס הכנסות של 10 מיליון שקל ב-2020 ו-16.7 מיליון שקל עד 2022. הרווח הגולמי על המוצר הוא 30% אם הוא נרכש מצד שלישי ועד 40% אם הוא נרכש מקאנומד אחרי המיזוג, תוך מיצוי הסינרגיות בין החברות.

במקביל לדיווחים אודות המיזוג הצפוי, הודיעה קאנומד על כך שהפעילות העצמאית שלה, חוות גידול במושב משואה, קיבלה את האישור הסופי המאפשר לה להתחיל ולשווק צמחי קנאביס לבתי המרקחת.