לחץ פוליטי בימין על נתניהו להחיל ריבונות בבקעת הירדן: "‏המבחן היחיד הוא המעשה"

שר הביטחון בנט: "אני קורא לרה"מ להביא להצבעת הממשלה ביום ראשון הקרוב צו להחלת הריבונות, ‏ואחר-כך להביא את הצו לאישור הכנסת ביום שלישי" • ח"כ האוזר מכחול לבן: "בקעת הירדן לא מעניינת את נתניהו"

איילת שקד ונפתלי בנט בגוש עציון / צילום: מפלגת ימינה
איילת שקד ונפתלי בנט בגוש עציון / צילום: מפלגת ימינה

שר הביטחון נפתלי בנט מגביר הבוקר (ד') את הלחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החלת הריבונית בבקעת הירדן, לאור השיח המתפתח בימים האחרונים סביב הנושא.

"הדיבורים על החלת הריבונות בבקעת הירדן, בשומרון וביהודה הם מבורכים. ‏אך אלה, כאמור, בינתיים רק דיבורים. ‏המבחן היחיד הוא המעשה: ‏אני קורא לראש הממשלה להביא להצבעת הממשלה ביום ראשון הקרוב צו להחלת הריבונות, ‏ואחר-כך להביא את הצו לאישור הכנסת ביום שלישי", כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

ח"כ צבי האוזר מכחול לבן, מי שהיה מזכיר הממשלה תחת נתניהו, מסביר בימים האחרונים כי אין צורך בהליך במליאה ו/או חקיקה אלא צו ממשלתי בלבד. "בקעת הירדן לא מעניינת את נתניהו. אם באמת הוא היה רוצה להחיל את החוק הישראלי על הבקעה, הוא יכול לכנס את ממשלת ישראל בהתראה של שעתיים ולקבל החלטת ממשלה להחיל בצו את החוק בבקעה. אין צורך בהחלטת כנסת", כתב האוזר אתמול (ג') בטוויטר.

‏בתוך כך, סיעת ש"ס הודיעה הבוקר כי תתמוך בהחלת הריבונות בבקעת הירדן ובהתיישבות ביהודה ושומרון. שר הפנים אריה דרעי כתב הבוקר: "זו נחלת אבותינו שהובטחה לעם ישראל מדורי-דורות. נמשיך לפעול בכל כוחנו לביסוס אחיזתנו בארץ ישראל ולחיזוק ההתיישבות היהודית בבקעה וביהודה ושומרון.

"נוצרה כעת הזדמנות היסטורית. ש"ס תתמוך ביוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלת הריבונות וקוראת לכל המפלגות להצטרף למהלך, בכדי להבטיח הסכמה לאומית רחבה שתעביר מסר לעולם כי עם ישראל מאוחד בסוגיה החשובה הזו".

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב הגיב היום להתפתחויות הפוליטיות בישראל: "סיפוח חלקי או מלא של חלקים בשטחי C, אם יגיע לידי יישום, יהיה מכה אנושה לאפשרות חידוש שיחות בין ישראל לפלסטינים", כך כתב בטוויטר.