טראמפ מגביר את הלחץ על אפל ודורש שתפתח אייפון של טרוריסט: "לא אכפת לי מהיחסים איתם"

"אפל צריכה לעזור לנו, ואני תקיף מאד בעניין הזה", אמר טראמפ בראיון לערוץ CNBC מפורום דאבוס • מנכ"ל אפל טים קוק נחשב למי שיכול לעבוד עם טראמפ והממשל שלו באופן שחברות אחרות בעמק הסיליקון לא מצליחות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס / צילום: Denis Balibouse, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס / צילום: Denis Balibouse, רויטרס

הנשיא דונלד טראמפ הגביר היום (ד') את לחציו על אפל לפתוח את טלפוני אייפון בפני הרשויות בחקירות פליליות.

"אפל צריכה לעזור לנו, ואני תקיף מאד בעניין הזה", אמר טראמפ בראיון לערוץ CNBC מדאבוס, שבה הוא שוהה לרגל הפורום הכלכלי העולמי. "יש להם את המפתחות לכה הרבה פושעים ומוחות פליליים, ואנחנו יכולים לפעול נגדם".

מנכ"ל אפל טים קוק נחשב למי שיכול לעבוד עם טראמפ והממשל שלו באופן שחברות אחרות בעמק הסיליקון לא מצליחות. בנובמבר, קוק ערך לטראמפ סיור במטה אפל באוסטין, טקסס.

טראמפ אמר בראיון שהוא עזר הרבה לאפל: "נתתי להם פטורים כי זו חברה גדולה, וזה עשה הבדל גדול", הוא אמר. הנשיא התייחס לפטור ממכס על רכיבים שאפל מייבאת מסין, במסגרת מלחמת הסחר בין שתי המעצמות.

בשבוע שעבר תקף טראמפ את אפל על סירובה לבקשת הממשל לפתוח את האייפונים המוגנים בסיסמה שבהם השתמש היורה שהרג שלושה בני אדם בבסיס האוויר בפנסקולה, פלורידה בדצמבר לפני שהוא נורה ונהרג.

אפל מסרה בהודעתה שהיא סיפקה "ג'יגה בייטים" של מידע לרשויות החוק בקשר לירי בפנסקולה, אך היא לא תפתח "דלת אחורית" או תוכנה מיוחדת להענקת גישה מוגדלת למכשיר שלה לרשויות החוק.

טראמפ אמר היום: "הם יכלו לתת לנו את המידע הזה. הוא היה עוזר מאד". הוא אמר שאינו חושש ליחסיו עם טים קוק או אפל, "מפני שהעניין הזה חשוב מאד".

"לא אכפת לי מהיחסים איתם כשאנחנו מטפלים בברוני סמים, טרוריסטים ורוצחים", הוא הוסיף.