ירידה של עד 20% ברווח המתואם של אדמה ב-2019 למרות הכנסות שיא של קרוב ל-4 מיליארד דולר

הרווח החשבונאי של חברת מוצרי ההדברה ב-2019 צפוי להיות נמוך בהרבה בשל הפחתות בעלות אופי חד פעמי • לדברי החברה השלמת שדרוג והעתקת אתרים ישנים יביאו לחיסכון שנתי מהותי בעלויות החברה של 34-47 מיליון דולר לפני מס, החל מ-2020

חן ליכטנשטיין  / צילום: תמר מצפי
חן ליכטנשטיין / צילום: תמר מצפי

יצרנית מוצרי ההדברה אדמה מעריכה כי סיימה את שנת 2019 ברווח נקי מתואם של 199.5-211.5 מיליון דולר, המשקף ירידה של 15%-20% בהשוואה לרווח הנקי המתואם ב-2018. עם זאת, לדברי החברה בנטרול כ-43 מיליון דולר של עלויות הייצור שלא בקיבולת מלאה באתרים הישנים, הרווח הנקי המתואם היה עומד על 242-254 מיליון דולר - בדומה ל-2018.

עוד מציינת החברה כי הרווח הנקי החשבונאי שלה צפוי להיות נמוך בהרבה ולעמוד על 38-50 מיליון דולר בלבד ב-2019, וזאת בשל חיוביים חד פעמיים, שמרביתם אינם במזומן, הקשורים להשלמת שדרוג והעתקת האתרים הישנים בג'ינגזו ובהואי'אן. לדברי החברה השלמת השדרוג והעתקת האתרים יביאו לחיסכון שנתי מהותי בעלויות החברה של 34-47 מיליון דולר לפני מס, החל מ-2020.

אדמה פרסמה אתמול הערכות מוקדמות לתוצאותיה הכספיות ב-2019. לדברי החברה, אותן עלויות ייצור שלא בקיבולת מלאה, יפחתו כמעט לחלוטין ב-2020 בשל החיסכון מהשדרוג וההעתקה של קווי ייצור בסין, מאתרים ישנים שנקנו בשנים האחרונות למתקנים חדשים שהוקמו בידי החברה.

בתגובה לתוצאות נסחרה היום מניית אדמה בירידה של כ-3.5% בבורסה של שנזן שבסין, למחיר המשקף לחברה שווי של 3.25 מיליארד דולר. בשנה האחרונה איבדה מניית אדמה כ-6.5% מערכה.

אדמה מפתחת, מייצרת ומשווקת קוטלי עשבים וקוטלי חרקים ופטריות לשימושים חקלאיים. להערכת הנהלת החברה, היא צפויה לדווח על שיא של כל הזמנים לרבעון הרביעי עם מכירות של למעלה מ-1 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של יותר מ-7% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. את 2019 כולה סיימה החברה עם הכנסות הנושקות לרף של 4 מיליארד דולר - שיא נוסף של כל הזמנים, אותו רשמה החברה, חרף אתגרים משמעותיים עמם התמודדה לאורך השנה.

לדברי אדמה, הצמיחה הצפויה בהכנסות הרבעון הרביעי נובעת מגידול עסקי חזק לצד העלאות מחיר מסוימות, אשר יותר מקיזזו את השפעת החוסר במכירות מוצרי מפתח המיוצרים באתר הישן בג'ינגזו עקב הגבלת הייצור שם במהלך השנה, בנוסף להשפעות מטבע שליליות. החברה צפויה לדווח על צמיחה חזקה באירופה, עם פתיחה מוקדמת של עונת 2020, וכן בצפון אמריקה ובאסיה-פסיפיק.

ביצועים חזקים באמריקה הלטינית

תוצאות ראויות לציון נרשמו גם בברזיל, בהובלת ביצועים חזקים של התכשיר קרונוס, וכן ברחבי אמריקה הלטינית, שם היצע המוצרים המבודלים של החברה ממשיך לגדול עם כניסת התכשיר ארמרו. מדובר בתכשיר ראשון המבוסס פרוטיוקונזול בייצור עצמי של החברה, אשר הושק לאחרונה בפרגוואי ופתח שוק בשווי של 1 מיליארד דולר.

עוד עולה מהערכות החברה כי ה-EBITDA (רווח תפעולי בנטרול פחת והפחתות) המתואם ברבעון הרביעי צמח ברבעון הרביעי בשיעור דו ספרתי להיקף של 138-150 מיליון דולר, ויעמוד ב-2019 בטווח של 647-659 מיליון דולר, בדומה לשיא של 2018. לדברי החברה, הצמיחה ב-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי נבעה מהמשך הניהול ההדוק של ההוצאות התפעוליות.

בתקופה הקרובה צפוי מנכ"ל אדמה חן ליכטנשטיין לסיים את תפקידו, ולהתמנות למנהל הכספים הראשי של חברת ההחזקות סינג'נטה גרופ, שתהפוך לבעלת השליטה באדמה תחת קבוצת כמצ'יינה הסינית. את ליכטנשטיין צפוי להחליף בתפקיד מנכ"ל אדמה איגנסיו דומינגז, שמכהן כיום בתפקיד סמנכ"ל מסחרי משותף בחברה.