סופרבול | פיצ'ר

5.6 מיליון דולר בשביל חצי דקה: הפרסומות בסופרבול עושות הכול כדי שלא נישאר אדישים

מאות מיליוני אמריקאים יתקבצו הלילה סביב הטלוויזיה כדי לצפות בסופרבול, וחשוב לא פחות, בפרסומות שמלוות אותו • עם עלות של 186,666 דולר לשנייה של שידור, המותגים המובילים בעולם מנסים לכבוש את הלב שלנו כל הדרך אל הכיס

הפרסומת של שטראוס בסופרבול / צילום: מתוך יוטיוב
הפרסומת של שטראוס בסופרבול / צילום: מתוך יוטיוב

הלילה (א') יתקיים האירוע השנתי המצופה ביותר בעולם הפרסום: הסופרבול. מעל ל-100 מיליון איש יתקבצו סביב מסך הטלוויזיה כדי לגלות מי תזכה בתואר אלופת הסופרבול האמריקאי - האם זו תהיה קנזס סיטי צ'יפס או שאולי סן פרנסיסקו 49'. אבל הסיפור הגדול של הערב, לפחות מבחינת המפרסמים, בכלל לא מתקיים על מגרש הפוטבול, אלא בהפסקת הפרסומות במהלך המשחק. 

לפי דיווחים, השנה המפרסמים שילמו כ-5.6 מיליון דולר בשביל משבצת של 30 שניות - כלומר 186,666 דולר לשנייה. בשנה שעברה מחיר פרסומת עמד על 5.25 מיליון דולר. וכשהמחיר לא מפסיק לטפס, עולים הסטנדרטים, וגם היקף הכוכבים בפרסומות הולך וגדל. במרוץ לוויראליות ובמלחמה על הזיכרון של הקהל, אפקט ה"וואו" הופך להיות החשוב ביותר. הנה כמה מהפרסומות הבולטות ביותר שישודרו הערב.

1. סודהסטרים הגיעה למאדים

 

חברת המשקאות המוזגים הישראלית חזרה לפריים-טיים של הסופרבול לראשונה מאז 2014. הפרסומות של סודהסטרים עוקבת אחרי חבורה של אסטרונאוטים שמגלים מים על אדמת מאדים. בפרסומות משתתפות שתי דמויות מוכרות בארה"ב: הראשון הוא המדען ביל ניי (The Planetary Society), שמזוהה מאוד עם המאבק לשמירה על סביבה; והשנייה היא אליסה קרסון בת ה-18 - האסטרונאוטית הצעירה ביותר אי-פעם, שמתאמנת לקראת המשלחת המאוישת הראשונה שתשוגר למאדים. 

סודהסטרים פונה גם לקהל שומרי הסביבה. בסוף הסרטון החברה מציינת כי עד 2025 השימוש במוצר הרב-פעמי שלה יחסוך שימוש ב-67 מיליארד בקבוקי פלסטיק חד-פעמיים. 

2. שטראוס עושה היסטוריה

חברה ישראלית נוספת שמשתתפת הערב היא שטראוס עם מותג החומוס הבינלאומי שלה סברה, שנמצא בבעלות משותפת עם פפסיקו. לפרסומת הראשונה שלה בסופרבול, החברה גייסה את כוכבות הדראג קים צ'י ומיז קרקר, שהשתתפו בתוכנית הריאליטי "המרוץ לדראג של רו-פול". מדובר ברגע היסטורי, מאחר שזו הפעם הראשונה שבה שתי מלכות דראג מובילות פרסומת בסופרבול. הפרסומת עוד לא שודרה באופן רשמי, וכבר יש קולות שיוצאים נגד. קבוצות נוצריות דרשו מליגת הפוטבול (NFL) להסיר את הפרסומת, בטענה כי לא מדובר בתוכן שמתאים לכל המשפחה. 

3. אמזון חוזרת אחורה בזמן

השנה מככבות בפרסומת של אמזון אלן דג'נרס ובת זוגה פורשיה דה רוסי, שתוהות איך האנושות הצליחה להסתדר לפני שאלכסה הגיעה לחיינו. אמזון כמובן עונה על השאלה הזו. הפרסומת חוזרת אחורה בזמן ומציגה אנשים בתקופות שונות שמנסים לחמם את החדר, לספר בדיחה או להציג את החדשות - כל הדברים שהיום אלכסה עושה בקלות, ולפי אמזון, גם בהצלחה רבה יותר. 

4. גוגל פורטת על מיתרי הלב

הפרסומת המרגשת של גוגל עוקבת אחרי אדם מבוגר שנעזר בשירותי גוגל כדי לזכור את אשתו המנוחה, "לורטה". במהלך הפרסומת מופיעות תמונות של לורטה, והעוזרת של גוגל עוקבת אחרי הערות הקריין, שמספר לה שאשתו שנאה את השפם שלו ומתאר את האופן שבו צחקה. לבסוף העוזרת יוצרת סרטון שיעזור לו לשמור על הזיכרונות. הפרסומת מבוססת על סיפור אמיתי של סבא של אחד מעובדי הגוגל, שאף קריין את הפרסומת בעצמו. 

5. יצרניות הרכבים מציגות מפורסמים ומרוצים

יצרניות הרכבים הביאו שמות גדולים לפרסומות הסופרבול שלהן. מייזי ויליאמס מציגה גרסה משלה ל"Let it GO" בפרסומת של אאודי, ואילו כריס אוונס, ג'ון קרסינסקי ורייצ'ל דראץ' מציגים את יכולות החניה מרחוק של רכבי יונדאי החדשים. 

בפורשה, שפעם האחרונה הופיעה בסופרבול לפני 23 שנים, החליטו להציג את הרכב החשמלי החדש בעזרת מרוץ מכוניות מהיר במיוחד. 

6. גם פייסבוק מגיעה לסופרבול

פייסבוק מופיעה השנה בפעם ההראשונה בהפסקת הפרסומת בסופרבול. הרשת החברתית בחרה להשתמש בפנים מוכרות לשם כך: הקומיקאי כריס רוק ושחקן הקולנוע סילבסטר סטאלון. ומה היא מוכרת? את העובדה שניתן למצוא קבוצת פייסבוק כמעט בכל נושא שרק תרצו.

 7. צ'יטוס חושפים איך להיט נולד

יצרנית החטיפים צ'יטוס הביאה את הראפר MC Hammer כדי שיסביר מה המשמעות האמיתית מאחורי הלהיט האיקוני שלו "Can't touch this".

8. יצרניות המשקאות עושות מחוות

יצרנית המשקאות מאונטיין דיו עושה מחווה לסרט הקאלט "הניצוץ", שמבוסס על ספרו של סטיבן קינג. כוכב "שוברים שורות" בריאן קרנסטון והשחקנית טרייסי אליס רוס משחזרים את אחת מהסצנות הזכורות ביותר בסרט כדי להציג את המשקה הדיאטטי החדש של מאונטיין דיו. 

ואליו בפפסי מקס בחרו להציג את משקה הדיאט שלהם על-ידי מחווה לשיר "Paint It, Black" של הרולינג סטונז בביצוען של H.E.R ומיסי אליוט.

9. בפרינלגס שוברים את הקיר הרביעי

ולסיום, צריך גם לצחוק קצת על תעשיית הפרסומות המוגזמת הזו. בפרינגלס בחרו בסדרה המצוירת "ריק ומורטי" כדי לקדם את המוצרים שלהם, וכפי שרואים בסרטון, גיבורי הסדרה לא מרוצים משילוב הכוחות הזו.

10. OLAY מייצר מקום לנשים

מותג הקוסמטיקה האמריקאי OLAY, שפרוקטר אנד גמבל השיקה השבוע בישראל, בחר להעביר מסר פמיניסטי בפרסומת שלו. האסטרונאוטית ניקול סטוט, השחקנית ביזי פיליפס והיוטיוברית לילי סינג קוראות לפנות חלל לנשים (Make Space for women). לצד קידום מוצרי החברה, הפרסומת מקדמת גם את המשימה החברתית של החברה - גיוס של חצי מיליון דולר לטובת הארגון "Girls Who Code", שפועל להגדלת מספר הנשים בתעשיית ההייטק. בסיום הסרטון, הודיעה החברה כי תתרום דולר לארגון על כל ציוץ של OlaySkin #MakeSpaceForWomen@.