ועדת ההיתרים, בהרכב חדש, תדון שוב בבקשת נתניהו לקבל מימון להגנתו המשפטית

עפ"י הודעת משרד מבקר המדינה, "הוועדה סבורה - וזאת בהתאם להלכה של ביהמ"ש העליון - כי על ההחלטות של טריבונל זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל עיקרון הסופיות, והן ניתנות לשינוי" • בעבר סירבה ועדת ההיתרים בהרכבה הקודם לאשר לנתניהו קבלת מימון להגנתו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ

חברי הוועדה למתן היתרים, בראשות השופטת (בדימוס) נחמה מוניץ, הודיעו כי הוועדה תתכנס בקרוב כדי לשמוע את טיעוניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשותיו לקבל היתר לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות, וכן להבהרת החלטה קודמת של הוועדה, וזאת בעקבות פניית היועמ"ש אביחי מנדלבליט לממשלה.

נוסף על מוניץ חברים בוועדה השופטת (בדימוס) שולמית דותן ומר ישראל תיק.

על-פי הודעת משרד מבקר המדינה, "הוועדה סבורה - וזאת בהתאם להלכה של בית המשפט העליון - כי על ההחלטות של טריבונל זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל עיקרון הסופיות, והן ניתנות לשינוי".

המכתב בנוגע לוועדת ההיתרים / צילום: משרד מבקר המדינה
 המכתב בנוגע לוועדת ההיתרים / צילום: משרד מבקר המדינה

בהודעת משרד המבקר נכתב עוד כי הוועדה היא עצמאית ואיננה כפופה לדעתו של המבקר מתניהו אנגלמן. "יודגש כי הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין", נכתב בהודעה.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) תקפה את נתניהו בתגובה: "חשוד בשוחד שיצר קו מתנות על בסיס קבוע מבעלי הון, מבקש עכשיו מתנה מבעלי הון כדי להגן על עצמו מהמשפט. אבדה הבושה, נתניהו חושב שכולנו מטומטמים".

לפני מספר חודשים הודיע המבקר מתניהו אנגלמן כי הוא ממנה שמונה חברי ועדה חדשים, בהן שתי שופטות בדימוס ושלושה מנכ"לים בכירים במשק. בעקבות כוונתו למנות מינויים חדשים, הודיעו חברי חברי הוועדה בהרכבה הקודם על התפטרותם, במחאה על התערבות המבקר בעבודתם.

כזכור, בעבר סירבה ועדת ההיתרים בהרכבה הקודם לאשר לנתניהו קבלת מימון להגנתו המשפטית, בטענות שונות. 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.